Pappa

Pappa ringde tidigare och lät konstig. Han har just fått reda på att han har en tumör i magen.Den sitter mellan ändtarmen och prostatan och förstör verksamheten för båda två. Behöver jag tillägga att han även har ont? Men han är så van att ha ont i kroppen att han inte reagerar. Hela sommaren har han haft problem och när han gick till vårdcentralen (som jag ska döda) säger de att han har urinvägsinfektion. Hur i helvete kan de ta så fel? De kan ju alltså inte ens ha tagit odling på urinen. Bara givit honom tabletter starka som fan med antibiotika och skickat hem honom. Antibiotika som gjorde honom dålig. Hela tiden har tumören fått växa. Idag har han fått en så rejäl undersökning att han kände sig våldtagen. Kameror överallt. Sen fick han köra hem fem mil själv. Han fick ta nyheten själv också. Det var ingen där med honom. När han kom hem skakade han. Inom en månad skulle han få operera. Tills dess är det mer piller som gäller. Små, starka smärtstillande tabletter. Han i stort sett skrattade när han berättade att han hade en tumör i magen och att det var allvarligt.
Jag vill inte att det här ska hända och nu är jag bara rädd.

Kommentarer
Postat av: Frida

Tråkigt att höra och förstår att du är rädd.Det är trots ingen "normal" situation man kan förbereda sig på och främmande saker är skrämmande. Men du ska se att det kommer att ordna sig, han låter trots allt som en kämpe.

2007-08-21 @ 12:02:57
URL: http://frida07.blogg.se
Postat av: Mr Jim

Du får hälsa din pappa från mig och dra inte ner dig för mycket i negativa tankegångar nu. Jag tycker även du ska höra av dig till uppdrag granskning angående hur han behandlats. Det tycker jag vore väldigt lämpligt.
Kramar

2007-08-23 @ 15:02:36
Postat av: Emman

Jim: Njä jag håller mig ganska flytande, men jag misstänker att jag blockerar ganska mycket. Jag borde fara hem och prata med både honom och mamma ganska rejält men jag orkar inte. Känner jag de där två rätt så skulle de inte vilja att jag pratade med uppdrag granskning heller. Men jag ska fråga dem....sen.

2007-08-24 @ 10:05:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0