night(mare) before christmas

Idag fick min mamma 3000 kronor av en man som också gav henne blommor. Det var inte en friare. Det var nog snarare någon som beklagade sorgen. Idag har min sorg varit ganska borta. Den har istället ersatts av en mer påtaglig fysisk smärta som hammrar på i magen. Igår när vi fick besök så satt jag i brorsans mjukisbrallor en skitig och smulig tröja, fettskalle och värmedyna på magen. Jag halvsurade framför Televisionsapparaten, men kunde inte låta bli att fnissa åt diverse roligheter på samma apparat. Grinchen är härligt arg. De flesta julfilmer handlar ju just om hat och olust. De slutar oftast i att allt ordnar sig och alla pussas men jag brukar hinna stänga av innan dess. Jag är agressiv och borde egentligen träna eller jogga för att bli trött, men jag vill inte. Sura känns bättre. Ingen hakar på min buttra stämninng heller så jag få vara här mol allena.
I själva verket är det inte så farligt som det låter. Jag är så där skumt nöjd som jag var i somras en gång. Härligt ont. Ja...det kanske finns någon anteckning någonstans som min dåvarande sinnesstämning. I övrigt sitter jag och mamma mest och kapplöser korsord. Jag sitter som en kråka för "i det häääär huset har vi minsann inga fötter på bordet. Nä veeeet du vad". (jag citerar mamma om någon undrar). Så jag måste sitta med dom på golvet och det suger ju stenhårt. Det var den första lag jag instiftade när jag flyttade hemifrån för snart 10 år sedan. Den andra lagen var att man MÅSTE ha tidningar på toan. Det får man ju inte ha här heller så nu är jag expert på vad som kan tänkas finnas i balsam och schampo.
Suck. När jag kommer hem kommer mitt liv att återgå till det normala och jag kan knappt bärga mig. Jag är så dyngless på att bo i en resväska och inte vara hemma hos mig. Det är där jag vill vara nu. Nästa år ska jag fan i mig göra något annat än detta. Jag ska bearbeta folket redan nu så kanske de har gråtit färdigt om ett år.

Imorgon ska vi stuva iväg oss till lill-tanten på Astridgården och äta för mycket mat där. Passar mig utmärkt för vi slipper laga sånt på så sätt. Vi sitter väl där i några timmar och sen får man fara hem. Weehoo! Hoppas jag får något att leka med så kvällen går fort. Jag vet att lillebror ska få ett spel med....hmm..nä jag skriver det sen för han kanske tjyvläser mig blogg. Ja...hmm..jag har fått en handduk som det står lillasyster på och den kanske inte är så rolig att leka med i så många timmar. Jag önskar jag var en hund som kunde fröjdas åt en skinnknut i timmar. Nä. Nu ska jag ta med min hunden ut på galej. Det är han och jag som gäller. Ha en dålig jul och hoppas era äckliga julklappar går sönder eller inte passar.
(fast god jul också).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0