bang bang you´re dead

Det brukar heta att barn kan vara grymma. Det är svårt att vara barn/ungdom och veta vilken väg du bör välja och varför. Meningen med allt är....? Det finns inte en enda chans i hela mitt liv att jag skulle vilja gå tillbaka i tiden till då jag var 15. Går man igenom hela puberteten och ska sen kalla sig vuxen är allt i mina ögon ännu värre. Hur vi beter oss mot varandra är ofta motbjudande. Mobbing förekommer på skolor varje dag. Barn blir inlåsta i skåp, nedstoppade i soptunnor, duschade och annat mot sin vilja.

I vuxenvärlden sker det mer sofistikerat. Vad är den vanligaste vuxenmobbingen? "Vi är redan ett gäng och det finns inte plats för dig här". Vi är så mån om att kategorisera oss själva och skynda oss in i ett fack för att sedan stänga dörren rejält. I den här gruppen har jag fått en identitet. Ju fler som kommer in desto större chans är att jag blir mindre speciell och jag kan inte bara låta det hända. Självklart låtsas vi att alla är välkomna för det är "så man gör" men egentligen är det bara bullshit. Ingen är välkommen. Det här gängen finns av en anledning och vi är fan viktiga. Fuck the rest. Vi sitter och klappar varandra på huvudet och intalar varandra att vi är viktiga och spelar störst roll i hela världen. Alla potentiella hot likvideras. Se för fan till att vi fort skaffar ett särskilt vokabulär och jargong så fler känner sig lagom ovälkomna för här får de minsann inte plats. Få bort dom!!!!!!!
Tillhör jag dem som leker på det sättet? Som mobbas? Har jag fått någon att känna så, mer eller mindre uppenbart?

Det är så lätt att hata. Det kommer så smidigt. Älska är jobbigare. Då är man vek. Vuxna är äckliga opålitliga lögnare. Jag är vuxen också och allt jag kan göra är att be om ursäkt.

Varför känner jag, efter en sån här text, att jag måste avsluta med något klämkäckt eller avväpnande? Efter att ha läst igenom det jag producerat ett antal gånger bestämde jag mig för att låta bli för det känns som att jag ursäktar min text. Förlåt mina starka ord. Tänk om någon tar illa vid sig? Som att jag måste förklara för någon.
Rakt ut från hjärtat splattade det ner galla. Enjoy!!

Kommentarer
Postat av: john

Du behöver inte be om ursäkt. Du har ju rätt!

2007-05-02 @ 22:45:30
URL: http://accordionaction.wordpress.com
Postat av: Emman

John: Jähh!! Men då låter jag bli då. =)

2007-05-07 @ 15:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0