jag fixar allt men inte idag

Idag är det en måndag. Sista måndagen den 12/11 för detta året för det finns faktiskt bara en per år på ett ungefär. Helgen var fan intressant. Tvingade hit mamman för att hälsa på och hon blev skitglad. Hon fick sova i lillebrors rum. Vovvarna sov lite hos mig och lite hos henne. På fredagen var vi uppe till 04 och spelade Uno och drack vin. En massa vin dessutom. Ingen sovmorgon för mig dagen efter för då hade hunden bajsat i hallen. Sprutat hela mattan och en dörr. Mums mums. Tur jag inte var bakis. Min matta luktar numera bajs. Det får den göra. Sen blev det snöovänder som jag tyckte var ganska mysigt. Tur till Rusta där jag köpte galgar och testade en ridpiska. Den snärtade som fan i knävecken. Jag köpte en snöflinga också i plast som lyste blått. Spontanitet borde vara en dygd. Jag såg också en röd julgran som jag blev gryyymt sugen på för den var så fin, men den lät jag faktiskt bli. Sen hälsa på pappan som satt uppe i en obekväm stol och var duktig. Han var ganska pigg, men han hade lite problem som jag kutade iväg och fixade medicin mot. När jag frågade sköterskorna om han nämnt sitt problem blev de lite irriterade..alltså..inte arga. De nickade förstående när jag förklarade att han är en klassisk gammal man som inte vill be om något. Sen gick han i säng igen och vi drog hem för då var vi dödligt hungriga. Jag höll faktiskt på att äta ihjäl mig och därpå följde sedvanligt matkoma. Kunde inte tänka någon annan tanke än "mätt mätt mätt så mätt". På aftonen hände något intressant. Jimmy tvingade min mamma att spela wii och hon tyckte det var skitroligt. Kanske för att hon spöade honom i tennis. De såg så söta ut att jag försökte fota men det blev inget bra. Sova lite sen. Söndag. Jag irriterade mig på lillebror för han smet hela jävla tiden trots att han lovat att vara hundvakt med mig hela helgen. Den jäveln. Efter ett smärre utbrott fick jag pli på honom. Det vankas mer samtal i eftermiddag efter jobbet så han fattar att jag menar allvar. Vill inte bli besviken på honom.
Idag på jobbet var det en suverän lektion. Någon kvinna vid namn. Marianne eller något dylikt höll i lektionen som via teater skulle få eleverna att känna på hur det kan vara att möta en klient. Hon var filmare och pysslade med manus och teater också. Hon har gjort ett par dokumentärer som jag ska googla fram när jag kommer hem. JDe hette "Glöm inte bort att älska varandra" och "Under mandelträden". Jag gillade den kvinnan skarpt. Hon var så jävla inspirerande och talade om att det kan vara bra med empiri men bara som ram. Magkänslan måste övas fram på annat sätt. Ja..min nya idol. =) Nu äter jag mango och vill åka hem för jag ska promenera med Ida ikväll. Hon ska få försöka styra Jilo. Jag har fler hundnyheter också. Jimmy fick min hund att gå i trappen. Han bara tvingade honom. Satan att jag ska vara så jävla mesig. Men nu kan han det i alla fall.
Ja....såatteh..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0