snart december

Dagen idag. När jag försöker prata med folk så märker jag att det är jävligt svårt att hålla reda på vilka dagar jag gjort vad. Vad är det för dag idag liksom? Nu råkar jag veta att det är fredag imorgon (vilket gör att det är torsdag idag) för imorgon ska vi hälsa på pappa igen. Nyaste nyheterna är att han ringde hem idag. På egen hand. Han har inte varit uppe och gått och sånt..men han var så medveten att han ville ringa familjen,. Nu råkade jag och mamman vara hos ärke modern i Hörnefors för att julpynta där en smula. Jag typ rensade upp i hennes ljus samling. Sen har jag bakat bullar i mängder fö rdet kände jag för helt plötsligt och mamma hjälpte till. först genom att skratta åt mig och skaka lite lätt på huvudet men sedan genom att förslå olika stuff man kunde ha som smaksättning i degen. Hon regerar. Sen har vi försökt göra en krans av trolldeg. En som ska lackas och hängas upp på väggen som prydnad. Vi sket i alla tips om hur man skulle göra och fixade på egen hand. Mamma klippe lite flikar och vände hit och dit....det blev fint. Nu ska det torka i ugnen i 12 timmar. Nu vankas det fika och imorgon ska vi hälsa på pappa igen för han ville ha nya sockar. Sen ska jag basta och dagen efter det ska jag elda ner en bock eller kanske titta på när andra gör det. Jag känner mig störd och äckligt uppåt. Men jag vägrar säga emot mig själv.

Kommentarer
Postat av: Jola

Jag klår dej liks. Jag ska både basta OCH bada badtunna. Samt rulla runt helnäck i lössnön och skrika som en flicka lite nu och då förstås.

2007-11-30 @ 01:59:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0