Tidsåtkomst

Gick en utbildning imorse efter mitt jobbpass var över. Det var sisådär. Jag skulle lära mig att knappa in den tid jag jobbar för att redovisa till försäkringskassan på en mobil...ööh..meningsuppbyggnad som en säl..men skitsamma. Det gick inte så bra då en server vi behövde hade kraschat och dött. Vi fick dricka kaffe och umgås någon timme istället, men sen kom den igång igen. Samslös utbildning men Umeå kommun har kommit på att det är ett bra system. SÅ nu har vi fyra ställen vi ska joxa på så fort vi jobbar. Genialiskt.
Sedan tänkte jag att jag kanske skulle börja packa i ordning lite smått här hemma. Den 15 april får jag tillgång till min nya lägenhet så det var som dags. Jag hann ställa mig upp och ta fram en kartong innan opeppen slog ned i mitt huvud som en stenslägga. Istället tog jag en kopp kaffe och satte mig på hallgolvet och kände mig filosofiskt melankolisk. Det här hemmet har ju hunnit hända så mycket i. Stället jag ska till gö rmig orolig. Det känns tomt och ovänligt. Jag kanske inte kommer att trivas där alls. Ingen hälsar på och jag kommer att vara hänvisad till pelargonodling och kattavel. Jag tillät mig att krascha en aning djupare innan jag bestämde mig för att inte stelna totalt. Kontaktade lillebror och drog en kaffe nere på stan. På bussen hem gav jag mig fan på att jag skulle koncentrera mig på att se något fint, roligt, sött eller positivt på något annat sätt. Min räddning kom. Det klev på en snubbe som luktade gudomligt gott. Han satte sig dessutom framför mig med sin lukt och bjöd på den totalt. Sen satt det kille och en tjej bredvid varandra längre fram och tiittade i något som såg ut som tjocka och tråkiga böcker, men de satt och log och bläddrade frenetiskt och pratade om något som jag inte hörde. Det är underligt när jag bestämmer mig för att känna på ett sätt och lyckas göra det dessutom. Jag har ingen aning om det är för att jag lurar mig själv eller om jag verkligen lyckas. Jag skiter i vilket dessutom. En till positiv punkt är att jag fått kontakt med en gammal bekant igen också. Vi kom fram till att det var fem år sedan vi pratade med varandra. Roligt. Det är inte gjort i en handvändning att rapportera allt som hänt på de åren.
Oh well. Känner mig splittrad som en dumjävel.
Cho-ko-ko!!!

Kommentarer
Postat av: Jola

Snart helg yay! Bastu yay! blanksprit (host) yay?

2008-04-02 @ 03:07:38
Postat av: Emman

Jola: Hell yay! Måste ba boka bastun. Harkel. Är den upptagen så får vi umgås utan att svettas kanske.

2008-04-02 @ 08:05:31
Postat av: Jola

Det är lugnt. Vi kan dra in min kupevärmare i din städskrubb annars. Måste komma ihåg att inte hälla vatten på den bara

2008-04-02 @ 12:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0