räkna med ohm

Jag har otroligt svårt att skriva här på mammas miniatyr dator. Den är verkligen pytteliten men fyller sin funktion med bravur. Det gäller bara att inte yva på med fingrarna så djävulskt när man ska skriva. I alla fall har jag firat jul nu. Har ni hört på maken? Jag var hos mormor och käkade julbord som var gott som fan. Garvade åt mormodern också. Så härlig som hon är vill jag absolut också bli när jag blir gammal. Bara sitta och le ovh vara hur nöjd som helst över lite allt möjligt. Sedan for vi vidare in i en skog och till en stuga där lillebror, hans tjej och hennes släkt firade. Där fanns det tv hundar så jag satt givetvis på golvet resten av dygnet. Bessie är en mycket fet och gammal hund men lyckligare jycke får man leta efter. Man behövde bara titta på henne så började sansen dunka. Så söt. Den andra har jag varit hundvakt åt så vi var redan bästisar. Vi spelade brädspel och surrade och vips så var dagen över och alla ville sova. Hem igår till byn igen där jag och mamma fortsatte slappa och bara kika på varandra och film. Eftersom vi båda varit extra snälla fick vi varsin whiskey till filmen. Vi sloknade som två små ljus ganska fort. Idag vill jag till stugan. Det är sol ute och allt jag gjort hittills är ätit mat och suttit ner. Jag skulle vilja skotta snö, promenera och andras en sjujävla massa kubik med frisk luft. Det konstiga är att det inte varit någon hemvändar anda. storebror for ut och ryade igår men jag kännde inte för det. Jag kanske börjar bli för gammal? Det hoppas jag. Jag har påbörjat storslagna planer på att införa diktatur och ondska i världen. Jag har en medhjälpare och stor del av helgen har gått åt att komma på otyg. Förse alla med för små skor till exempel. Spela Carolas "jul i betlehem" hela dagarna samt införa konstant december med lite pengar och ständig julstress är några av planerna. Jag hyser stora förhoppningar att detta blir bra. Ha..givetvis ingår ju inte vi själva i de där planerna. Vi ska vara de som har det bra vilket gör det än jävligare för de som plågas. Mouahaha.
Nu får jag en påtår kaffe och alla andra får kall sump!

Arrividerchi....för så stavas det säkert!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0