Profilorientering

Grubbla, grubbla, grubbla..lite kaffe och sen grubbeligrubbla. Men idag fattade jag ett beslut som jag fattade jag samma beslut som jag fattat tidigare. Jag måste fan lära mig att lita på mig själv. När jag satte mig ner för att kritiskt granska och studera vad de olika utbildningarna kan erbjuda mig så föll jag lik förbannat in på samma spår som jag haft förut. Varför ska jag bli sociolog då kulturalanysprogrammet erbjuder samma sak men mer inriktat mit det jag tycker är intressant? Det börjar ju smått med saker jag känner igen och övergår sedan till något mycket större och vidare. Språksociologi. Kulturanalys i teori och praktik, IT- och mediakunskap med fokus på tillämpning, avancerad muntlig och skriftlig framställningsförmåga, dokumenterad förmåga i såväl självständigt som teamarbete och projektledarskap. Praktiken på 10 veckor ska hållas utomlands. ..ja..och så vidare. När jag satt och läste kursplaner blev jag återigen så peppad att jag studsade på stolen. Hmm..DET hade pappa blivit stolt över och det vet jag. Nä..jobba nu.


Kommentarer
Postat av: speledarn

Grubbla hit och grubbla dit. Egentligen har du ju bestämt dig. Egentligen har du varit bestämd ganska länge... eller hur?

2008-02-18 @ 23:31:22
URL: http://accordionaction.wordpress.com
Postat av: Emman

SL: Joalltsåsåatteh..jag började tvivla på mig själv i värsta Atreuo andan...typ är det rätt och vad håller jag på med? Vad är vettigast och blablabla..men...ja...jag måste som sagt tro mer på mina egna beslut även om jag inte kan debattera för dem jämt.

2008-02-19 @ 07:42:22
Postat av: Mr_Jim

Om du tänker på tidigare beslut du tagit i ditt liv, hur många av dom har du tvivlat på? Hur många har visat sig funka bra för dig?

2008-02-19 @ 13:25:16
Postat av: Emman

Mr_Jim: Ja du...några har funkat asbra och andra har funkat asdåligt. Det torde sammanfatta resultaten av mitt beslutsfattande i stora drag. De som funkat asdåligt har jag dock rättat till dock.

2008-02-19 @ 20:45:10
Postat av: Mr_Jim

Då så! Lite på dig själv då :)
Det blir spännande att se var du hamnar i världen när du gör praktiken.

2008-02-20 @ 12:29:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0