Vad skrev jag om sist?

Har tappat bort min bloggande. Tappat bort mitt dagboksskrivande också, men det beror på att livet trillar på så infernaliskt snabbt att jag inte hänger med. Nu har säsongen i stugan börjat också med allt vad det innebär. Mamma gör sig av med sin hund på måndag (omplacering givetvis. Ingen avlivning). Ännu en nära släkting har dött och jag har jobbat en hel del. Nästa vecka blir det lugnare med jobb och jag ska unna mig mer underhållning. Personalmöte på måndag, imorgon således, och jobb på tisdag. Rollspel på onsdag. och hjälpa mamma med städ på torsdag på hennes jobb. Sedan är det helg igen och jag ska försöka slappna av. Det har införskaffats en separett till stugan som vi började installera idag med varierat resultat. Nu orkar jag inte rapportera allt som gick emot oss men det hade mycket att göra med diverse innertak. Sedan lossnade handfatet från väggen och rören fick av så det sprutade vatten ungefär överallt. Det gick snabbt att åtgärda dock.  Det ska jävlas litegrand annars känns det inte att man jobbat. Jag ser så fram emot att fara till stugan och inte känna att jag måste fara hem snart igen. Bara vara där och inte tänka på vilken dag det är eller ens vad klockan är. Jag har underlättat detta med att köpa en bil. Numera brummar jag runt i en Seat. GARVA INTE! Det är en liten, liten jävla rallybil som passar mig utmärkt. Till skillnad från den rallybil jag studsade runt i förut. Den är toksåld och kommer altdrig tillbaka. Det är jäääävligt enerverande att skriva när daorn hackar och laggar så texten inte kommer fram förrän fem minuter efter jag skrivit färdigt. ...suckaaa. Brällbollsyran är avklarad också. Allt jag märkte av den var några som var lämmen i benen för att de spelat och så hörde jag av en kille som ville bli hämtad på Alidhem centrum av mi lillebror för han var rädd för slagsmål. På tal om lillebror. Ungjäveln har tatuerat sig. Hela överarmen i ett mäktigt motiv som snäll Rob har gjort. Lillebror har ritat och Rob har tatuerat. Han ska även på tatuera mig. Inte det motiv jag tjollrat omså länge utan ett helt annat på ett helt annat ställe på kroppen. Vad och var blir en överraskning. Jag tror jag ska traska in på drop in i Gbg. Hejja jag!! Vi har lånat en stor jävla fet rallybåt till stugan också. Den ska byggas om så det ryms sex personer i den istället för nuvarande två. Den brummar och går fort och kräver tillhörande brygga. Så vi har borrat i sten med en moj som hette kobra som såg metal ut nå jävulskt. I hålen ska det pulas i järnringar och sedan många meter kätting och sedan brygga med landgång. Sedan kan vi...tja...åka till Norrbyskär eller ut på havet eller bara fiska..eller ta båten i kiosken för att handla glass. Ganska coolt. Det bästa är att jag kan göra det när jag vill för nu har jag bil så jag kan egentligne dra till Italien imorgon om jag bara känner mig busig nog och drar. Nu kommer det nog inte att bli så, men det går om jag vill. Det är det som är kontentan av det hela. Jag har fått min första extrema solbränna för i sommar. Den införskaffades på min brukares balkong under tradidionellt manér. Den är inte vacker men ändock bättre än förra året då den bara var halva kroppen. Ena armen röd och andra vit. Det är sådant som jag kan lyckas med eftersom jag inte bryr mig hårdare än så. Mitt försök att vara nyttig och äta mat varje dag har gått åt satan (men det misstänkte jag redan). Kanske tar nya krafter senare. Tänker inte anmäla mig till Miss Beach 2008 ändå eftersom kroppsidealet fortfarande är åt helvette.
Det känns som att jag missat att rapportera något stort...kommer inte på vad det är. Skiter i det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0