Barrowland Ballroom

Joråsåatteh.
Har varit på möte nu och jag känner mig grymt eggad. Ska byta anställning liksom. Från pruttiga kommun till brukarkooperativet. De bjuder på gratis guldkort på IKSU. Fri tillgång till lyxig massagefåtölj och extremt mycket bättre arbetsförutsättningar. Vi får mer överblick över det jobb vi ändå utför utan jobbig mellandhand i form av enhetschef. Full kontroll över ekonomin och så. Jag orkar inte rabbla allt bra utan nöjer mig med att säga att jag knappt kan vänta tills vi byter. Egentligen har min brukare tre månaders uppsägningstid från kommunen och vi assistenter har en månad, men om hon byter och alla assistenter följer med så kan det gå väldigt mycket snabbare och det håller jag tummarna för.

Ikväll ska jag till han som har hund för att göra rollspelshemläxan. Vi ska börja rulla läskiga tärningar och måste fylla i olika karaktärspryttlar såsom strength och dexterity och annat nippertipper. Det blir nog bra för jag tror att SL har tålamod. Annars dör jag väl på momangen. Det återstår att se. I alla fulla fall ska det bli roligt att få lite spelrutin igen. Träffa pals är inte helt fel. Egentligen borde jag ligga ner och kurera min förkylning men det är så obota tråkigt och jag vill verkligen inte. Det är helt omöjligt när det spritter i kroppen som det gör. Stekte pannkaka med två små grabbar idag istället. Då gäller det att släppa alla renlighetsrutiner och bara låta dem kladda på. "Ojsan...kom det en slev pannkakssmet på spisen? Det gör iiiingenting". "Ja grädde kan man lätt torka av på byxorna. Det blir bara fint det" och så vidare.

Nu blir det rockband igen. Höres!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0