eskapader och bravader

Jag har lyckats ha feber. Det halvroliga är att jag skrytit om hur sällan det händer och BOOOM så dök det upp. Jag trodde först att jag hade halsbränna. Något som jag aldrig haft förut men det liksom brände i halsen. Efter googlade av huskur och drickade av bikarbonatvatten så spydde jag till sist. Nu var det här ungefär en vecka sedan men...jag skriver ju inte så ofta så ni får stå ut med det. Sedan lyckades jag även smitta ner lite folk...eller rättare sagt en folk. Mitt i feberyran minns jag att jag drack mängder med vatten och var hela tiden tvungen att upprepa för jag vill "dricka på båda sidorna". Hmm..juuuhuuppp. Feber is the shit. Kände mig ju pigg eftr jag nyss spytt så jag hängde med mamma och storebror på byn och ryade bara för att....tja..jag vet inte bättre än så. Dumheter kallas det. Jag var liggande i ett helt dygn. Yay! Sedan for jag hem till byn för att fira en storebror som fyllde maaaaaassa år, men han träffade jag nästan inte. Borde jag skälla på honom?! Han läser ju här så han får skälla på sig själv. Fy skämms storebror!! Lite bra är han ändå för han har lånat ut sitt wii till mig och nu kommer jag till nästa agensa. Guotar hero world tour.....VARFÖR har de så inåt helvettes jävla satans tråkiga låtar med??!?!?!?!?!? Varje gång det är nytt gig håller jag de små tummarna för att någon låt i alla fall ska vara rolig att spela men inte då. Fucking jävla satans no sleep til Brooklyn med skitsatans .ja...jag tänker inte besludla min blogg med att skriva deras namn. Men de är bara ett band som suger penis. Det är MÄNGDER med andra skitlåtar som de tagit med av någon anledning. Så...om någon sitter och sliter sitt hår och undrar vilket spel de ska köpa så köp INTE det här. Det är fan int värt att lägga ner pengar på Huvvafuckinligen!!!!! Jag har däremot gjort ett finfint byte med lillebror. Mitt DS mot hans PSP. Mouuaaahahaha!!! Så nu sitter jag och lirar silent hill origins (första anhalten är sjukhuset) på mitt jobb som just nu är på just ett sjukhus. Tydligen blir det värre sedan då man kommer till ett sinnessjukhus med osynliga galningar. Moooiihhhh!! Om jag försvinner från jordens yta är det för att jag är inlagd =) för sådant får man skämta om. Man får skämta om allt. Utan kolsvart humor vill jag inte vara med.
Igår var jag ner på stan och uträttade ärdenden. Jag fick bland annat skäll på biblioteket för att jag är sen med böcker i mängder. Ganska dyrt men hon trodde att jag skulle bättra mig nu helt utan att jag lovat något sådant. Hon skulle maila och varna när tiden börjar gå ut i framtiden. Snällt anser jag. Sedan köpte jag träningskläder för jag är så jälvla tokless på att träna i mjukisbyxor i bomull. De blir bara blöta och tunga. Nä...de här är lila och spandexaktiga. Hujedamej så snabb jag blir i dessa. Egentligen borde jag också köpa skor som inte är för stora men det orakde jag inte. Jag köpte tränings BH istället. Nu JÄVLAR ska de idioterna sitta på plats. Eljest börjar jag köra med gaffa. Sedan struttade jag förbi ett ställe som klipper hår och jag tänkte att om de har tid omedelbart så klipper jag mig...annars får det vara. Jag har inte riktigt orkat bry mig om mitt ruffs på.....tja många månader...typ år. Tamejsatan så hade de tid till mig och dessutom var hon som klippte mig intresserad av hundar och fick genast pluspoäng i min bok. Hon klippte bra för hon fattade vad jag ville ha. "Gör mig inte snäll och inget hårstrå ska vara lika långt som något annat". Så brukar jag säga och hon ba fattade. Yeehaaa!! Så nu ser jag tuffast ut men ändå söt. Ja...helt bäst. Jag och Karlsson på taket har gått samma ödmjukhetsskola. Dessutom klarade frilla testet idag. Duscha, tvätta, gnugga med handduk och sedan låta det vara å se var det tar vägen. Det sr ba fint ut. Tur? Nä...superdupermegagener!!!
Ja.Det var fan allt....tror jag....jag vet inte. Sod off!

Kommentarer
Postat av: john

1) Halsbränna - alltså det som du fortfarande inte lidit av - känns inte så mkt i halsen som i övre delen av bröstkorgen. "Heartburn" heter det på engelska. Halsbränna kallas även för "sura uppstötningar" och att du aldrig upplevt detta förefaller tämligen osannolikt (men kanske inte omöjligt).



Halsbränna beror på överproduktion av magsyra och förekommer ofta i samband med bl.a. acetaldelydförgiftning (s.k. "baksmälla"). Botas genom att äta syrabindande medel, men bikarbonat är väl att ta i? Bättre med med ngt receptfritt piller från apoteket.



2) Feber botas lämpligast med paracetanol (t.ex alvedon) eller acetylsalicylsyra (t.ex. treo).



3) Är det ngt man lär sig som turnérande musiker är det följande: ALLA problem går att lösa med gaffa-tejp.

2009-02-11 @ 23:29:27
URL: http://accordionaction.wordpress.com
Postat av: Emman

John: Ja...nu var det ju vanlig hederlig magsjuka jag hade. Jag hade ba....konstigt i halsen. Dumjävlahals!!! Nu är jag långledig tills på måndagkväll jag. Heureka. Jag firar med att okynnes dricka en öl omedelbart. Ha en skön helg och ta hand om hjärtat på lördag.

2009-02-12 @ 17:01:53
Postat av: john

Jo jag vet, men du TRODDE att du hade halsbränna?



Hursom, minns du vad den där råskumma boken jag lånade av dig hette? Den där som var jävligt läskig... ngt med fjäril? Fjärilen från vadå? Eller nu kanske jag har tillräckligt för att kunna googla. Då var det inget.

2009-02-12 @ 22:48:03
URL: http://accordionaction.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0