lite till..men snart är det bra

Jag kanske borde starta en modeblogg. Sådana verkar poppis nå djävulskt. Idag har jag haft på mig dyngiga mjukisbrallor i den eminenta färgen svart och så en t-shirt till det med massa färgkluttar framtill. På fötterna Uffes sockar som är lite för stora. På händerna bomullsvantar...men mest bara på höger hand och nu ska ni få veta varför. Jag har fått ett jävla eksem där. var nyligen på hudkliniken eftersom ingen annan verkar veta vad i fan de pysslar med. Där fick jag veta att det är ett dyshidrosformt eksem. det ser ut som lepra och herpes och fan och hans moster. Hela höger handflata är täckt av små blåsor som iblans klungat ihop sig och bildat en enda stor blåsa som...ja gör ont och kliar som fan. Sedan smittade det sig över till vänster hand. Det är ingen fara och jag smittar inte men jag kan ändå inte använda höger hand för den är ockuperad. I alla fall fick jag (eller jag fick BETALA) för medicin för 540 kronor som skulle döda blåsor. Det består av en lattjo liten glasflaska med pipett som sprutar ut en lila vätska i vatten där jag ska bada händrna i tio minuter. Sedan smörja med supersuper steroid som är brandfarlig. Läskigt. Sen ska jag även kleta med annan salva stup i kvarten för att inte få elefanthud och se allmänt stenhård ut. Igår kväll började jag känna att jag eventuellt kom i närheten av att göra en knytnäve av höger hand och idag är det ( ta i asmycket trä) bättre. Jag kan använda handen nåsånär. Bomullsvantarna har jag för att inte slita på blåsorna. Inget får ta i dom så jävlarna. Så..livet är en fet fest. Dessutom har jag min underbara benhinneinflammation att peta med. Jag som är danssugen och obrydd far iväg på diverse skutt och hopp aerobics ändå och lider lite...men ...jag tror ändå att det kanske eventuellt är på väg mot det bättre det också. Kände då inget sist jag tränade.
Puöööh. Hade stugsista i helgen och stuvade i ordning stugan för vintern. Känns skönt som fan. Slipper vara där nu.
Ja....nu ska jag på fest med raringen min efter vi ätit lax. På festen kommer jag att ha på mig kläder. Kalasbyxor å en kjol och så även en tröja. Under det rundar ajg av med en BH som är nåsåsnär ren och underbyxor. Jag kommer att göra succe..oj fan....hur stavas det nu igen?
Skitsamma. Arrividetschi!

Kommentarer
Postat av: svägerskan

om du började modeblogga skulle jag följa den slavisk och va den bästa copycaten och bara köpa det du sagt är ok i din blogg:)

2009-09-15 @ 13:11:28
Postat av: Emman

Fridolinen: Joråsåatteh. Jag har i stort sett haft på mig samma kläder sedan jag skrev sista bloggisen så det kanske vore på sin plats att skriva ny?

2009-09-17 @ 19:35:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0