Ond påsk

Egentligen firar jag inte, men ändå blir det firat lite. Jag har ett knippe med ris som jag plockat själv i skogen som jag pyntat bara mer och mer eftersom. Först hängde det små bär med is på (konstgjort så klart). Sen hängdes det upp ägg på det och slutligen fjädrar. Nu är det späckat med tjoller precis som det ska vara. Jag har jobbat både långfredag och även annandag påsk sen så jag trycker in lite påskfir där emellan. Idag var bästa dagen med fir. Solen kom fram på eftermiddagen så vi skyndade oss ut. Köpte sen plattor av plast till balkongen så att de täckte hela och drack sedan kaffe där ute i solen. När jag stod där ute och knäpade började det leva om nå jävulskt. Jag trodde någon misshandlade en cykel men det visade sig vara FEM svanar som kom flygande. Vårigt som faen! Mer sånt. Snön lider och plaskar och (viktigast av allt) dör. Så fort jag kommer åt en hög med snö måste jag sparka på den och ha sönder den. Jag får inte mycket annat gjort om dagarna.
Vi for hem till lilla mamma igår och käkade påskmat med henne. Hon har genomgått en relativt stor operation och mår ganska bra nu. Mycket ont har försvunnit och det är alltid bra.
Jag har börjat spana hejvilt efter shit att inreda balkongen med. Har fått för mig att det ska bli vårt nirvana. Mysigt som fan ska det vara. Just nu är det ett gammalt däck där och grejer vi inte vill ha. Eftersom jag snart ska hyra ett släp och dra grejer på återvinningen så ska jag passa på att dra med dessa också.
Lägenheten är ju såld nu och det innebär att jag måste ta tag i slutgiltiga städningen av förråd och sånt. Drygare än fan själv. Det blir ändå bra till slut.
Snart borde vi ha inflyttningsfest. Nu ska jag kela. Hej då!

Kommentarer
Postat av: fredrik

Påsk och ondska går helt klart hand i hand. Det är bara jänkarna som inte fattar något. Good friday liksom. Vadå bra fredag?



Jag är inte kristen, men är det inte taskigt att fira någons dödsdag? Typ: äntligen dagen, fredrik dog. Den dagen får ni INTE fira. ok! Eller, ni får fira, men då ska firande vara en ocensurerad hyllning till mig. Inget annat!



Sålt lägenheten? Den på... Haga/Fridhem/lite här och där? 8)

2010-04-04 @ 19:05:49
URL: http://fredrik-d.blogspot.com
Postat av: Emman

Word! Lovar att fira lagom då du dö.

Njä jag har hunnit bo på några fler ställen sedan dess. Både tomtebo och mariehem. Det är mariehem som är såld nu. Nu är jag sambo på carlshem. Lägenheten bredvid en som jag har bott i förut. Du kanske var på fest nån gång här på carlshem när jag bodde med Lars. Cirkeln är sluten.

2010-04-04 @ 20:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0