Meningen med snöoväder

Först hann asfalten tina fram och det gick ett schwung att ta sig till jobbet. Lycklig var jag eftersom jag är lite harig och skackelhänt när det ska cyklas på isknövel toppat med snömodd. Sen på måndag morgon vid 05.55 märkte jag att det kommit sisådär en decimeter ny, färsk snö. Jag fick traska till jobbet. Snön har fått ligga kvar av vädergudarna som verkar upptagna med annat än just tinande. Så idag kom de på att snö är fint och vill fylla på med ännu mer. Jag brukar alltid säga att det är grejhöjta när det kommer bakslag för då är det ett mindre kvar innan de tar slut. Det ser sjukt ut när jag gluttar mot fönstret. Snön yr utanför och på fönsterbänken växer skira små skott som ska bli tagetes (odlar själv minsann).
MEN det jag skulle komma fram till är att det ÄNDÅ inte gör något. Efter en kvick promenad till macken kände vi att det inte är roligt utomhus så jag kom igång inomhus istället. Har huserat i denna lägenhet i mer än en månad nu och inredningen haltar lite. Vet inte var vi vill ha tavlor, spelgar, möbler och så. Gardinstången som är tänkt till köket har fått stå och luta i hallen. SÅ idag kom jag äntligen till skott. Gardinstången är på plats. Stereon i lekrummet är kopplad. överblivna möbler är utlagda på blocket (fast det är inte min förtjänst), nya högtalare till datorerna inkopplade..jööh..ni fattar galoppen (hela tiden hade jag på mig asfräcka kläder å ingen ring plus en snitsig sjal). Därför är min slutsats att det är helt suveränt med dåligt väder så länge man har energi att få shit gjort inne.
Nu vankas det gomatn och baldurs gate.

Kommentarer
Postat av: fredrik

Bor man i Umeå får man nog fan ta det. Och att skylla på gudarna... 8) Hening där! Jag skyller på Reinfeldt.

2010-03-20 @ 12:32:50
URL: http://fredrik-d.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0