Obra blogg

Sitter ibland och kikar i andras bloggar och jag kan snabbt som satan bekräfta att det är ofäntligt jävla mer inspirerande med bloggar som har bilder. Jag har aldrig det för jag vet inte hur man gör. Hur i hela jävla helvette gör man?! Jag blir asless på mig själv men sen kommer jag ihåg att inte ids bry mig så hårt.
Jag har några roliga bilder men...dom kommer ni aldrig att få se. Jädrans osis.

Förra helgen dammade jag av gamla scoutskjortan och begav mig ut i skogen. Det skulle anordnas silvertävlingar och jag skulle vara funktionär på en station. Tanken var att vårt gamla scoutgäng skulle sitta tillsammans och flumma på samma station men så blev det absolut inte. Jag hann tvärhälsa lite i alla fall. En fick nöja sig med vinkning från bilen. Han skulle hem till magsjuk familj så jag var inte avundsjuk.
Min station hette "mått och vikt" och frågorna gick sisåhär: Hur mycket väger en castor fiber? Hur mycket är ett skålpund? Hur lång är en aln, famn, tvärhand? Hur många är ett gross? Det var en jädra massa andra frågor också som jag inte ids rapportera om här. Kan ni svaren vinner ni en kram av valfri person. Att befinna sig ute i naturen en hel dag är ovanligt nuförtiden. I alla fall för mig. Vi hann sitta och minnas lite om hur det var för mer än tio år sedan då vi var som mest aktiva scouter. Jag har sällan haft så roligt i mitt liv och så bra vänner. Jag kan stolt tillägga att jag klarade en trumpetstek på första försöket dessutom. Det sitter i. När jag var 16 tävlade vi i en regatta runt norrbyskär som gick åt pipsvängen. Vi drev in i en boj flera gånger och egentligen ska man segla en straffrunda runt hela ön för varje gång man tar i en boj. Vi gav upp. Hissade flaggan och gled mot värdshuset istället där min första fylla upplevdes. Svårt att traska på en pytteliten stig med vingliga ben och sedan dessutom hoppa omborde på en svajande båt som ligger i hamn. Herrejävlar. Jag sov dock som en död sik och vaknade pigg som en pelikan dagen därpå. Fyllans rullningar  och båtens gungningar måste ha jämnat ut varandra till stiltje.
Det var även premiär för övernattning i stugan. Hejjig helg som fan i alla fall. En sån där som man sitter och tänker på och analyserar flera dagar efteråt.
Idag är det underbart regnväder och jag ska fara till en affär som säljer sittkuddar som jag kan plantera mitt vältränade aschle på under arbetsdagen. Hehehe.
Ha det gött vänner och ovänner. Sätt er ute idag och dra djuuupa andetag för det luktar ofantligt jävla gott ute efter regnet.

Kommentarer
Postat av: john

bilder på blogg? Jag har sagt det förut, säger det igen. Wordpress. Betydligt bättre än blogg.se eller blogger osv osv. Framförallt reklamfritt och vi som följer bloggar via RSS får hela inläggen.

2010-05-19 @ 17:00:54
Postat av: Jöjj!

Så här gör du (busenkelt) :



när du håller på skriva ett inlägg, så ser du som en grå ruta ovanför där man skriver, överst till vänster står B I U etc.



just under I och U är det en liiten bild på ett träd. tryck på den! där är det sen bara att trycka på "ladda upp" det du vill ladda upp. (du vet att du vill!)

2010-05-19 @ 20:50:48
Postat av: Emman

Men john. Reklman måste vi ha. Allt är bra med reklam. Sen ids jag dessutom inte ändra adress å töckena.

Jöjj: Aha. Jag ska klicka på träd typ nästa gång.

2010-05-21 @ 21:06:59
Postat av: bjojj

ja det hoppas jag. Jag vill se sop! :D

2010-05-22 @ 16:41:20
Postat av: fredrik

Jag ska se det innan jag tror det. 8)

2010-05-23 @ 12:29:27
URL: http://fredrik-d.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0