Dags för nytt inlägg

Toppenglad emma bestämmer sig för att blogga.

Idag har jag varit på utbildning igen. Det är en hel del timmar nu men jag har ju blivit arbetsplatsombud och skyddsombud och då behövs det helt enkelt utbildning för att kunna göra ett bra jobb. Och ett bra jobb är det jag vill göra.  Det är även UNDERBART att träffa andra arbetsplatsombud från andra arbetsplatser. Det enda negativa är att jag är den enda med privat arbetsgiare. De andra är kommunalt anställda så jag har lite specialregler hela tiden. Det tycker inte jag är roligt. Andra avtal, andra utbildningssamordnare och sådant. Jag känner mig lite ensam ibland för min arbetsgivare har ju ungefär 16 arbetsplatser och på varje arbetsplats finns det ungefär fem anställda. NÅN av dom borde ju vara intresserad av att arbeta med oss arbetsplatsombud/skyddsombud. Jag får göra en rajd och headhunta fler folk.
Tills dess lär jag mig tonvis av grejer varje gång och eftersom det nu är tänkt att man ska befinna sig på arbetsmarknaden tills man är 309 år (för det tycker moderaterna är tipptopp för dom är en bajskorv) kan det aldrig skada med information om sådant som arbetstidslagen, anställningsskyddslagen, semester, studier, förtroendemannalagen och annat smått och gott. Löner får vi inte glömma. Absolut inte. Vilken lön har du och hur förhandlar du om den? Har du individuell lön eller inte?
Anyways. Förutom att bilda mig trillar det mesta på som vanligt.
Sommaren närmar sig med stormsteg och planerna börjar hopa sig. Fixade just ledigt på midsommar och det lutar mot mjöd runt lägerelden hela natten med goda vänner. Jag längtar ihjäl mig.
Så ligger landet. hejdå.
snyggast hall har vi.

Kommentarer
Postat av: jöjnathan

hahaha, jag skulle omöjligt kunna hålla mig ifrån att typ hoppa allt vad jag kunde längs den där korridoren. typ jämnt! på väg ut eller in, eller hur det blir. HEJJBARA, NYA TAG VARJE DAG! :D

2012-05-11 @ 14:43:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0