Galet och skönt

Två dagar på raken nu har jag, på mina lediga dagar, ställt väckaren på 05:50 för att sätta mig på cyklen och bege mig på träning. Igår öste regnet ner och jag upptäckte att mina regnkläder gjort sitt. Hål överallt och regnet sipprade in. Idag hade kylan fryst mina växlar på cykeln så jag fick pinna på med ettans växel. Men vet ni vad? Det var fullständigt ljuvligt!!
 
Tröttyoga eller hurtig indoorwalking med tillörande svettfontän. Det spelar ingen roll och jag har upptäckt att jag klarar av det. Jag trodde jag var ohyggligt stel på morgonen och lite lagom yr. Icket!
 
Så nu är klockan 9.14 när jag skriver detta och jag är full av energi. De lediga dagarna går att använda till max. Efter träningen igår var jag väldigt frusen då regnvatten effektivt kylt ner mig. Då kunde jag krypa in under filt och njuta med fötterna nedstoppade i varmt fotbad medan resten av världen vaknade utanför.
 
Min rekomndation till samtliga är att röra lite på sig innan jobbet på morgonen. Så otroligt värt det. Nu har ju jag skumpat och töjt på mina lediga dagar men att kliva upp lite tidigare för att ta en promenad innan eller till jobbet är nog min nya gebit.
 
Så hej svejs!
 
Så här fint kan det vara i stugan. Hade liksom ingen träningsbild. =)

Kommentarer
Postat av: joy-E

Tidiga mornar rulez! något man förvånat börjar upptäcka såhär på ålderns höst. ;D helt klart en fördel! inte för att jag är ute och hjular som du men, ändå. :)

2012-10-17 @ 10:28:59
Postat av: Emman

Hej Jåjj! Det är helt galet men sant och verkligen ett tecken på ålderdom men who gives? Du kan börja hjula. Yoga på morgonkvisten då man är lagom stel. haha

2012-10-17 @ 15:34:08
Postat av: fredrik

Vars ligger stugan?

2012-10-21 @ 21:15:21
URL: http://fredrik-d.blogspot.com
Postat av: Emman

Hejsan Fredrik. Den ligger mitt emellan Hörnefors och Norrbyn vid havet där. Ordentligt mycket najs.

2012-10-22 @ 11:10:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0