Lite sådär efter jul

Såja! Julen är lver och även nyår. Allt gick med bravud och jag fick en liten bästis som heter Gordon. Vi hände hela julhelgen och rensade lådor, promenerade runt, klöste inne i tvättmaskinen för det lät så häftigt, placerade kastruller på bästa sätt och dansade lite nu och då.
 
Sen var det nyår och det spenderades i goca vänners lag med nyåspizza. Djuriskt gott. Tolvslaget gick jag och sambo ut på en bro för att titta på raketer men det syntes inte så mycket. Vädret var lite sisådär. Men vi hörde dom. Ujujuj!
Sen hem och sova. Jag vägrar fortfarande vakna första dagen på nya året och vara akis så jag körde spiknykter nyår. Det ska jag alltid göra har jag bestämt.
Sen har januari trillat på. Idag är det  till exempel den 22. Resten av veckan ska jag på två olika utbildningar. Jag har nämligen blivit vald in till kommunals nya styrelse. Det blir till att jobba på som en galning där för de andra är för det första inkörda på olika sektioner som kommunal varit indelad i förut. Dessutom är de som tokiga i just kommunalanställda och hur de har det. Min prioritet är oss privatanställda och hur VI har det. Jag är dessutom den enda i styrelsen som inte arbetar med facket på arbetstid utan har arbetstid på min arbetsplats. Iochförsig är ju det bara 83% så jag skulle lätt kunna få några timmar till fackligt arbete. Men jag är inte där ännu. Trots allt är jag rätt grön  inom facket och allt vad det jobbet innebär. Men jag älskar det. Viktigt så innihevittet!
 
Sen ska vi fira viktig födelsedag. Förra veckan firade jag en ettåring och en 93-åring på samma vecka. Jävligt coolt.
 
Sen blir det snart slut på januari och då börjar seg-tråk-jag-är-kort-men-jag-vägrar-ändå-ta-slut-månaden februari. Vi får fira storebror med ett fetingkalas så har vi lite fest att se fram emot i alla fall.
 
Såja. Nu handlar inte sista inlägget mitt om julen. Sweet!
 
Ha ne!!!//Jag
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0