happ

Livet är så sannerligen inte händelselöst. Tväråkte hem till byn igår för att överraska föräldaskapet och hälsa på pappan innan han blir inlagd. Nu blir han inlagd på söndag och ska vara där i två veckor. Det är en omfattande operation som kommer att ta ungefär åtta timmar. Den är....ja...förbannat omfattande. Därför ska jag och lillebror agera hudvakter i två veckor för att avlasta mamman. Hon ska jobba extra i dessa veckor för att kunna vara hemma då pappa kommer hem igen. Sen får det gå ett litet tag och då blir det dags för strålbehandling. Stämningen är inte den bästa. Pappa känner sig värdelös och ledsen, men läkarna sa åt honom att han inte fick tänka så. Vi säger det också. Nog fan klarar vi av två byrackor i några dagar. Lotusen är ju dessutom van att vara i stan. Han kommer nog att lugna ner den ivriga av de två. Sen har jag tillfrågat polare om de har lust att promenera en jävla massa och svaren har varit övervägande positiva.
Men fy satan vad det känns skumt. På tisdag får vi veta mer. Då är han opererad och dessutom kanske uppvaknad och mindre groggy. Han ska få ryggmärgsbedövning några dagar även efter operationen för annars kommer han att ha olidligt ont. Jag skakar. För mycket kaffe?
Det känns sepe och jag kämpar för att hålla modet uppe. Bita ihop och hjälpa till. Det borde gå. Jag vet inte.

Kommentarer
Postat av: Mr_Jim

Vad skulle alternativet vara istället för operation? Hängde med Petra(Idas kompis) nyligen och hon skulle kanske vara intresserad av nån promenad eller två. Jag springer gärna med hundarna(om dom gillar att springa), bara du visar hur man gör om man möter en stor djävla mongo-hund.

2007-11-02 @ 14:04:25
Postat av: Emman

Mr_Yim: Allright. Hon är givetvis hjärtligt välkommen att hänka på promenad också. Det bär ju av på söndag i alla fall..med buller och bång. Kuta med hundarna har jag aldrig gjort faktiskt så du vet lika mycket som mig. Men det går säkert att öva. Det trixiga är då att de måste ju få lite tid att nosa, skita och pinka också. Möter man en stor jävla hund så håller man hårt i kopplena tills den passerat. För de kommer att bli sepe då.

2007-11-02 @ 15:26:00
Postat av: Mr_Jim

King, jag springer gärna med dom isåfall. Jag har fått gratis mobilabonnemang från tele2 fram till 30 dec(senaste ursäkta oss mailet), synd bara att telefonen säger sim inaktivt ändå. Kanske borde jag döda dom, eller byta abonnemang till typ dyra gamla hederliga telia? Oh well. Jag ska prova ringa dom, får låna fast telefon. Blir spännande.

2007-11-02 @ 17:15:24
Postat av: znooks

Från och med måndag kväll är jag helledig och helsugen på att gå en massa. Fast helledig är jag ju inte. Men lite. På kvällarna. Och så.

2007-11-03 @ 14:18:18
URL: http://znooks.blogg.se
Postat av: Mr_Jim

Emma>Hur har det gått med allt?

2007-11-05 @ 08:51:52
Postat av: Emman

Mr_Yim: Jag har svarat på DS mailen istället. Vill inte fylla upp här.

2007-11-05 @ 13:48:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0