Karin dog och Lassie

Flera timmar har nu spenderats åt att hitta gamla låtar jag hörde när jag var ungefär tre äpplen hög. Egentligen är låtarna förfärligt dåliga men de slår an en sentimental nerv i min arma kropp och känslan går inte att ignorera. Om jag spelar Susanne Alfvengren eller Elisabeth Andreasson så vet jag att jag sitter framför rullbandspelaren (eller så ryade jag runt i vardagsrummet i påhittade och råsnygga koreograferade danser). Jag hade mest troligt min favvo jacka på mig. Den var rosa och det stod Techano på ryggen i stor vitt text. Eller så hade jag mina lilarandiga tajts på mig med matchande kjol och tröja. Håret var mest troligt krusat också även om de flest vill hävda att det heter våfflat. Men så sa inte jag så därför är det lögn. Brorsan låg nog och ålade runt och försökte bygga upp långa dominorader. En gång skrev han mitt namn i dominot som jag sen fick äran att putta ikull. En gång kämpade han en hel dag för att snickra ihop ett bord som vi sedan fikade sockervatten och pepparkakor på. Vi dukade med min dockservis och mamma bidrog med en blomma och duk. Joel klädde upp sig i favvo finkläderna som var röda byxor och röd fluga. Jag hade på mig min Mimmi Pigg klänning och genomskinligt bälte i plast. Å herreminje. Jag garvar. Lukten av cigaretter och mammas parfym slår emot mig. Så jävla mysigt. Jens satt väl i någon babysitter och jollrade och stoppade in hela näven i munnen. Så nu måste jag göra en hemlig mapp på datorn som ingen får titta i för där i ligger musiken jag lyssnar på i smyg och myser då ingen ser. Lassie sången av Ainbusk singers har en egen historia. Det är egentligen Hannans. Hon var dagbarn hos mamma med en svensk mor och en idiotjävla farsa från Libanon. När hon var två år så kidnappar idiotjävla pappan henne och forslar henne till Libanon där hon får bo hos hans släktingar. Själv bor aset kvar i Sverige för han trivs så fint här..men det är ju inget ställe för en tjej som ska vara muslim och sånt shit. Det har varit många långa resor till åklagar och poliser och sånt..även till Libanon för de svenska släktingarna till Hannan men de har alla varit fruktlösa. Så en dag bryter det ut inbördeskrig där så idiotjäveln vill ha hit sin dotter där det är tyst och lugnt. Han måste då krypa till korset och be mamman om hjälp för att få in henne i landet. 18 år senare hittar alltså Hannan en hel drös med släktingar i en liten norrländsk by där alla vet vem hon är i stort sett. Hon tror att hennes mamma inte ville ha henne och har svårt att tro på hela historien. Men hon är då kvar i Sverige. Hon bor hos sin idiotjävla pappa för det är den enda livsstil hon kan. Hannans favorit sång då hon tultade på som liten var Lassie. Den sjöng hon dagarna i ändå. Jag funderar på att om man kanske spelar den för henne så kanske hon kommer ihåg något. Jag vet i fan. Det var historien om Hannan och Lassie. Nu ska jag luta ikull mig för att somna så småningom. Baj baj.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kommer du ihåg bandet med Shadows vi lyssnade varje gång vi åkte till hemavan när vi var små? Eller den där susanne alfvengren låten om den dagen då karin skulle då. Råhemsk!

2007-11-19 @ 02:18:43
Postat av: Emman

Hell yeah! Jag försökta hitta åt dom igår. Jag hittade susanne låten men väldigt lite shadows tyvärr..men jag kompenserade upp med elisabeth andreasson. Den bandet gick söndre för jävligt länge sedan. Nu vill jag ha typ lillstrumpa på talbok eller något sånt. Sen alla de låtar vi hade på rullbandspelaren men det är skitsvårt. Du vet den här...en vagabond med gitarren i sin hand vandrar iväg mot okänt land..tra di daj..jag tror det är Kicki eller så.

2007-11-19 @ 08:29:01
Postat av: Anonym

Japp det är kikki som sjunger den. Du måste ladda ner ankie bagger också hihi

2007-11-20 @ 03:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0