k-19 jour

Sköööön helg. Festen på fredagen tog dock musten ur mig. Det kom mer folk än vad jag trodde så jag gick och la mig innan alla andra. Till och med före mamma. Det blev så virrigt med folk överallt. Spela Blokus med alla möjliga (och bastun) var skönast men sen fick jag nog. Pigg på lördagen så jag mamma, brorsan och kusinen hoppade in i bilen och drog till stugan. Där var det UNDERBART!!!! Grannen har fåttbort några fula granar som stod bakom uthuset så vi måste dit och jobba lite. Slita ris som fan och göra enorm brasa, men det blev bra. När jag stod och filosoferade på hällan hörde jag plötsligt måsar. Havet är öppet längre ut och där skränade de hejvilt. Sommarkänslorna vällde över mig. Genom åren har jag hunnit flytta fler gånger än man skulle kunna tro är möjligt, men stugan är betändig. Den har alltid varit där och kännts likadan. Det myllrade även av svanar överallt. Kusin frågade mig om det kändes jobbigt att vara där eftersom pappa inte kommer att vara där, men just då gjorde det inte det. Om det finns andar och de kan hålla sig kvar så är det definitivt där hans kommer att vara. Jag kommer att känna honom. Det är jag säker på. Nästa helg sätter vi på värmen där. Vi ska fråga Felix och Linus om de är sugna på att hjälpa till lite att jobba och göra stor brasa. De kommer nog att älska det. Jag vet inte hur många timmar jag spenderat vandrandes med hunden i helgen men det är en jävla massa. Roliga promenader med en extremt skitig hund då man kommer tillbaka hem. På lördagen var det fest hos världens sötaste Ida. Hon spöar alla som finns i guitar hero. Det blev även en sväng till Bodegan och det var minst sagt spännande. Jag höll på att garva ihjäl mig. Där satt jag i mjukisbyxor, tjocksockar, glasögon och skitigt hår utan minsta smink på mig medan de flesta tanter som var där hade fixat upp sig nå jävulskt. haha...jag blev bara tvugen att garva åt mig själv och åt alla andra. Något band spelade låtar. De flesta var tragiskt symboliska för byn, men så spelade de "jag ska köpa vingar för pengarna" och ingen kunde skratta med mig för de hade inte hört Lars Vegas. åååh...jag fick skratta själv somvanligt och framstå som en dåre, men det skiter jag i. Vi borrade som galningar och fick upp allt som skulle sättas fast på väggar och tak i mammas hem. Nu börjar det fan bli färdigt på allvar. Lagom till jag ska börja dra saker. Hmm...nä...inte än. Söndagen chill som fan. Trivsamt är nog nyckelordet. Jag vill till stugan. Jag är eggad på framtid igen. sommar, SRF, semester, flytt. Hmm...."det blir nog bra" som alla verkar älska att säga.
Jobba nu. Jobba mycket. Träna ikväll. Mitt favoritpass. YAY!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0