You have entered the cranial vistas of psychogenesis

Varför i hela världens namn är julbordet fyllt med så äckliga saker som så många anser "måste" finnas där. Ta till exempel prinskorv. What the fuck liksom. Det är inte äckligt men astråkigt. Köttbullar också. What´s the bid idea? Jag fattar inte. De där små jävlarna kan man ju äta året runt. Revbensspjällen vill jag inte ens gå in på för de är bara torra små köttklumpar som benen fortfarande sitter fast på. Janssons frestelse är inte särskilt frestande enligt mig. Sedan olika former av rå lax med olika gröna saker på och TA RAAAH; helt olika rätter. (yeah right! Jag kallar det fisk).  Istället vill jag införa krispiga små fiskpinnar och lättsmälta pizzabitar. En sallad av morötter och gurka och mängder med trocadero att skölja ner det med. Julmust är ändå schitzofrent och går även under namnet påskmusk. Det är fusk! Det är vad det är och jag köper det inte. Sedan finns det määäängder med små vinröda korvar som är uppskruna som är gjorda av älg, ren, utter och ankvaginor. Huvudsaken är att djuren blir jäääävligt domesticerade. Människan rules!
Till efterrätt blir det skumtomtar (som fortfarande får vara kvar) och knark så folk håller sig lugna och glada.
Ahh..det skulle vara ett bra julbord. På mitt julbord finns det även havrekex. Det är en fin tradition som vi känner för i min familj. En gång bakade jag dem och satan vad det luktade. Hjorthornssalt är vidrigt. Alltså..är det hjortens horn som vi kapat av och malt ner? På allvar?!?! Det hoppas jag i alla fall.
Nu ska jag ut och gå för det regnar ute. Jag ska gå genom skogen och lyssna på skräckmusik och bli rädd. Sist jag gjorde det fick jag en kvasipsykos när jag gick över en träbro. Det kändes precis som att en stor satans hund kom kutande bakom mig för bron vibrerade. När jag kollade bakom mig var det givetvis helt jävla tomt. Jag blev så rädd att det gjorde ont i kroppen. Så najs!

Kommentarer
Postat av: Mr Jim

Hädare! Must är gott! HÄDARE! ;)

2008-12-17 @ 21:11:59
Postat av: Emman

Mr Jim: Men jag har inte sagt något om att det skulle vara äckligt ..bara det att det smakar som påskmust. Antingen julmust eller påskmust måste skaffa ett eget koncept och sluta plagiera varandra. Japps! Kanske någon för börja köra med en touch av lime.

2008-12-18 @ 08:57:37
Postat av: john

Revbensspjäll på julafton??? I nordmaling kommer man visst undan med vilket barbariskt beteende som helst. Instämmer med föregående talare: HÄDARE!



Från wikipedia:

Hjorthornssalt är ett handelsnamn på en blandning av främst ammoniumvätekarbonat /.../Hjorthornssalt framställdes förr genom upphettning av horn och klövar från bland annat hjortar därav namnet.

2008-12-18 @ 12:11:29
URL: http://accordionaction.wordpress.com
Postat av: Emman

John: Men vad i fan. Det fanns ju kött som satt fast på ben även på julbordet här i stan som jag var på. Det är inte bara i byn i käkar det. Hmm...ja fan..i så fall är det gött med klövar i kexen.

2008-12-18 @ 14:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0