Bodycombat

Jag saknar min psykolog. Jag vill nog ha fler träffar med henne...eller...det känns så. Igår vid sovdags kom det gråt. När man ligger och minns en pappa som inte finns. Sorg kan bli så jävla kompakt att det blir svårt att andas och jag vill inte glömma honom. Kan sakna honom så fruktansvärt vid vissa situationer. Jag blir så himla liten, klen och ensam. Det känns som att jag helst vill hedra hans minne och vara duktig och klara av allt som händer men...ja...alla vet ju att det inte går jämt. Det gör det nog inte för någon. Imorgon då jag ska försöka trassla ut en tåt i mitt liv ska jag handla en ny dagbok. Tittade tillbaka i min nuvarande och den var så full med smuts att jag borde sammanställa och utvärdera den på något sätt för att få ett avstamp, avslut, upplyft. Hmm..jag skrev nyligen på ett annat forum om en dum pojkes uttalanden jag drabbades av idag som handlade om just dagböcker. Jag blir inte klok på alla dumheter som folk hivar ur sig. Jag blir då glad och nöjd av att jag inte är sådan. Jag gillar lilla klena, ensama, starka, vettiga mig. I all min gråt och skratt. Just nu är ett sådant ypperligt tillfälle så hjärnan skriver efter fysik aktivitet med korrekt soundtrack i bakgrunden för att blåsa ur och nagelfara vad som försiggår, men jag orkar bara göra det näst bästa. Imorgon torde bli en annan dag. Mer sömn och så.
Jäjäjä..jag låter gnällig och shit. Men det är MIN blogg och jag skriver det jag vill och ingen kan stoppa mig. Dra åt satan!

Kommentarer
Postat av: Mr_Jim

Att vara stark jämnt är omöjligt, det är bara människor som inte orkar ta itu med sig själva som påstår nåt annat.

Det är svårt att inte ta till sig dumma människors uttalanden, det enda man kan göra är att bemöta dom på ett vettigt sätt för att visa att man kommit lite längre på vägen till självkännedom/-känsla och lycka. Och glädjen i att konstatera detta själv.

QED

2008-02-18 @ 10:09:01
Postat av: Stojebjoj

Kom ihåg att vi är tre. Du är aldrig ensam. Jag känner likadant mest varje dag faktiskt och det är tungt. Saknar mina syskon nåt fruktansvärt ibland och jag vill att tiden ska dras tillbaka till när jag var tio år och allt var bra.

2008-02-18 @ 14:37:52
Postat av: Emman

Mr_Jim: Det dumma var bara att jag inte fick bemöta honom eftersom jag jobbade och ingen annan sa något heller. Dumma jävlar. Jag har fattat beslut idag också. Satt på umu i många timmar och funderade och jämförde. Det blir Kulturanalysprogrammet ändå för det är som socionom och sociolog programmet men vettigare och mer inriktat åt mitt håll. Bara dumheter att låtsas något annat när det är det jag vill. Jag måste bara lära mig att lyssna en smula mer på vad min egna röst säger. Nu fick den skrika som fan innan jag lyssnade.

Bro: Joru. Helvettes jävla satan. Men vi ses ju på fredag. Då är vi i alla fall två av tre som umgås. Jens har nog gjort slut med oss helt och hållet. Jag är en bajs. Jag har butit möbler idag och känt mig duktig. Drog fram en sopsäck hos Tomas och slängde allt han ägde. Sånt är jag bra på. Jag får ge alla mina möbler till honom när jag flyttar till mindre. Sweet!

2008-02-18 @ 15:23:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0