Geschwindigkeitsrauch

Lova att inte fråga mig vad det betyder min rubrik för jag har inte en endaste aning. Men jag tänkte att det passar på dagens inlägg. Jagh ska byta adress nu......mest troligt.....säkert till 95% i alla fall. Det hänger lite på banken som jag ska fara och terrorisera imorgon. Det blev således en bostadsrätt till och ingen hyresrätt och nu ska ni få veta varför. Jag ville verkligen ha en hyresrätt så jag började kika runt lite här och där. Eftersom jag hatar Bostaden mer än det egentligen är möjligt så fick de inte vara med i beräkningarna på allvar. De var mer bara en nödlösning till utrymme där jag kunde vistas även om jag skulle tugga av mig handlederna av depression. Så hittade jag en hyreslägenhet som de inte hade några bilder på så jag bokade tid för att få kika. Det var kanske det värsta jag sett. Jag visste inte om jag skulle skratta, gråta eller spöa upp de som ägde byggnaden för att hon inte skämdes mer. Första intrycket då de öppnade dörren...nä förresten....absolut första intrycket när jag kom till gården var att det kändes som Polen in the dark ages. Det fanns inga träd i närheten. Det var en stor plan med en lekstuga på..som var helt trasig. Dörren och ett fönster stod och slog i vinden. Sen troppar det fram en ung tjej med en snubbe i släptåg och vi klättrar upp till rätt dörr. I trapphuset är det dragit sladdar mellan lägenhetsdörrarna av någon anledning. Väl uppe möts vi av en stank när de öppnar dörrjäveln. Lägenheten är skitig och luktar snusk. Den skulle tydligen vara ca 50 kvm men...den kändes som 30. Ingen balkong och inget fönster i sovrummet....liksom. Det syndes lite på tjejen att hon skämdes. Jag brydde mig aldrig om att kolla runt för jag ville fly därifrån innan jag hittade någon död knarkare i en garderob. Huvvafuckingligen. För denna skithåla skulle de ha 3600 spänn varje månad och då ingick inte el eller internet. Jag sprang därifrån, kröp ihop och deppade av hopplöshet. Sen slog jag igång internet och kollade bostadsrätter istället och hittade en pärla. Det är skillnaden mellan bostadsrätter och hyresrätten. Någon jävel måste ju känna för att punga ut med pengar och köpa skiten. Vad fan hade de fått för skithålan? Inte mer än 3 spänn tror jag. Högst. Men som sagt..jag hitta en fin jävel strax efter det och bokade visning på momangen. Jag blev kär för den har en massa fina kvalitéer som jag gillar. Där kan jag absolut tänka mig att bo utan att ens bita litegran i min handled av depression. Det som mest klockrent nästan var att lägenheten är på bottenplan och vänd mot en skog. Balkongen går att öppna så jag kan gå ner på gräset och traska runt och titta på skogen. Jag hoppas innerligt att det finns ekorrar där, men bara snälla sådana och inga rödögda rabierkorrar som den som ville äta upp mig och en polare på en promenad.
Sen hände en till bra sak. Mäklare paxade den åt mig. Säljaren ville bli av med den kvickt så han ville skriva kontrakt med mig innan någon annan han upptäcka den så det skulle bli budgivning. Mouahahah....omoraliskt jag vet. Men jag skiter högaktningsfullt i det ändå. FUCKERS!!!
Så.....nu kommer snart min lya ut till försäljning och snabbt räknat har jag gått....många pengar med vinst så det blir nog bra. Idag måste jag städa så där ordentligt för den här ska fotas idag och läggas ut i både tidningar och på nätet. Det är bara att köpa om ni vill ha.
Jag är nervös, stressad och sådant äckligt, men också lite peppad. Nu kan jag träffa lillebror när jag vill så det blir roligt och inte varje dag för att vi måste. Även resterande familjs flytt går sakta men säkert framåt.
Det var nog allt. Städa sig nu.

Kommentarer
Postat av: Mr_Jim

Excellent! Party-time!
Skicka nya adressen och kontonummer (igen) till mig omänsklig vackra varelse, på DS alt jimmy.larssonATgmail.com

Kontentan av mina mor och systers besök var, - "alla kommer bli förvånade att ditt rum är städat och allt är organiserat". Det är så kul att förvåna. Pengar på fredag sägs det. Ännu mer pengar till dig sägs det ;)

kramar som förhoppningsvis skyddar dig från röd-ögda manliga ekorrar!

2008-02-26 @ 13:02:19
Postat av: Mr_Jim

Jag syftade alltså på att författarinnan av denna blog är en omänskligt vacker varelse om nån missförstod mig ovan.

In the pipe - five by five

2008-02-26 @ 13:03:26
Postat av: Emman

Mr_Jim: Fan vad skoj att de kom upp. Jag skulle typ försöka hälsa till dig på något sätt att de ville att du skulle höra av dig..men..ja..det ordnade sig ju ändå trots att allt jag orkade anstränga mig att göra var ett mail på DS. Anyway....har du fortfarande inte fått mitt kontonummer? Jag sms:ade det igår. Nä du har fått det va?
Jo..jag är snygg...som en säl...men numera en säl med mörkt hår igen. Kom på att det är bögigt att vara blond..eller vad jag nu var.

2008-02-28 @ 11:34:33
Postat av: Mr_Jim

Äsch du är fin oavsett, men du skulle spöa folk som är dumma mot dig mer ofta. Så det fattar, de tröga asen. Nån måste ju lära dom, right?

2008-02-28 @ 11:53:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0