Spontanpratare

Det är med yttersta ansträngning som undertecknad kan sitta här och skriva. Träningsvärken skriker i min arma kropp. Mest ont i armveck och "vingarna" vaffan det nu heter och låren och skulderbladen och så vidare. Men det är lite halvt skönt också. Hittils har min vecka haft temat bakochfram. Alla dagar har varit konstiga och saker har inte skett så som jag tänkt ut dem. Bara ens ådan sak att inte göra något alls fram till 14 och sedan dra igång allt möjligt efteråt. Då det dessutom börjar skymma vid 14 så känns det som att man gör det på morgonen men lite fantasi. =) Att vakna, fara och köra pilates, basta som en galning, komma hem, äta mat, tupplura och SEN fara till jobbet var också underligt.
Då kommer vi till anledningen till dagens rubrik. Ställde mig och väntade på bussen igår då en ung pojke börjar prata med mig. Eftersom jag lyssnar på musik hörde jag inte vad han sa. Då jag drg ut lurarna hörde jag. "vet du vem det här är?" och så pekade yngligen på någon man som ingick i reklam på sidan av busskuren. Just denna handlade om postkodslotteriet. "Nä" blev mitt svar. "det vet jag inte vem det är". "Jamen vad står det?" ville ynglingen veta då. När jag citerade texten verkade pojken nöjd och försvann någonstans. Inte skulle han med bussen i alla fall. På promenad hem från träningen mötte jag en kvinna med rollator som även hon stannade upp och började prata med mig. Upprepade samma procedur så musik strömmade i mina öron. "Jag ska på möte jag. Klockan 19-21 har socialdemokraterna möte på mariehemsvägen 13 (eller vad det nu var) och jag har bakat både bullar och blåbärskaka jag". "Jaha....vad lyxigt gott" blev mitt svar, men då hade tanten redan rullat igång rullatorn på väg bort. Hon hade väl fullfölljt sitt syfte med mig. Själv blev jag mest bara sugen på mormors blåbärskakor. Naaaam. Nu frukost och sen......vet i fan. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0