jul spirit

Jag vill ha jul nu. Sakta men säkert börjar denna högtid övergå till något hanterbart. Sedan pappa dog i december 2007 kan jag erkänna att högtiden inte hört till mina favoriter. Men traditioner är till för att bättras på och göras om. Jag älskar julbordet på Astridgården där mormor huserar. De är eldsjälar och ser till att alla har det roligt.  Vi fick bordsplacering och mormor visar lite hur man kan ha den.

Förstå att min älskade mormor fyller 91 i januari. Hon är coolast i universum. Hon tror att hon är typ sisådär 60 år nuförtin och påminner man henne om att hon är född 1920 blir hon lite perplex. =)

Förutom julbord hos granny hade vi i år tänkt försöka få foket att fira med oss här hemma. Det går halvbra. Det är lite intressant när jag tänker på det att jag är 31 nu och har aldrig firat jul hemma hos mig själv någonsin och då flyttade jag hemifrån när jag var 19 typ. Det är dags nu. Vi har stor fin lägenhet jag och pojkvännen så vi kan leka hotell. Jag är dessutom sugen på att gå till stadskyrkan på någon form av julkonsert. Den traditionen hade vi när jag var liten. Vi plågade inte iväg oss till julottan för den är så jäkla tidigt. Vid 12 var det ett litet evenemang i kyrkan där barn fick komma fram och mippla med krubban som de riggat i ett minilandskap på ett bord. Lagom spännande för en mesigt barn som jag var. Hahaa!

Sen vil jag inte göra mer. Spela brädspel och äta för mycket mat. Kalle Anka behöver absolut inte ses. Det har gjort sitt. Däremot har jag köpt Beatrix Potters balett med djuren där. Kommer någon ihåg den? Återigen kan jag tacka granny. Hon har varit pianolärarinna och kantor hela sitt liv och hon har fått mig att uppskatta klassisk musik.
En vecka kvar i alla fall tills jag ska dra fram julpynt. I år ska vi dessutom ha julgran. I fucking like it.

Om man vill kan man sparka på julen. Så här: ..eller låta bli.

Kommentarer
Postat av: jojjyy

jag sa jusst det till axl här omdan, fan nu skulle man behövt en spark för att fortare ta sig fram!. jag skulle dessutom ha en sån här röd plog framför min, även. då kan man köra typ över allting hur mkt snö det än är och det går fortare än att gå! :D

2010-11-26 @ 19:37:50
Postat av: d.s

För övrigt; hoppas du blir bättre! (klart du blir) och hälsa mormor, hon såg ändå taggad ut. :D

2010-11-26 @ 19:42:34
Postat av: Emman

Joy! En spark är the shit..MED plog så klart. Men det finns råfå här i Umeå. Man får åka hem till divers by för att sparka. Så hänger man upp ICA kassen över handtagen. SWOOOOSH ba.

Tackar. Jag hoppas också jag blir bättre..men DU då. Du verkar ju råbra nuförtin. Du är vital som en fnittrig femtonåring. Hejja du!!

2010-11-27 @ 18:47:23
Postat av: fredrik

Jag har fått nog av sparken. Jag vill inte ha!

2010-11-27 @ 21:25:14
URL: http://fredrik-d.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0