Sakna int ihjäl er!

Jag ids bara inte blogga jämt. Ikväll har jag sjuka mängder med tid att fylla för pojkvännen är på nytt jobb och jobbar eftermiddag och kommer hem mitt i natten. Stackars, stackars mig. Jag är totalt bortskämd och odräglig nu. Det känns riktigt trist utan honom. Jag har varit duktig och fyllt dagen idag. Promenerade till biblioteket i morse för att låna "bara några" böcker men kom som vanligt hem med hela jävla ryggsäcken full. Bland annat "Bluffen" av Unni Drougge. "Nostradamus" av Mario Reading och "De rättfärdiga" av han där Baldacci. Jag är eggad och vill börja läsa omedelbums men jag blev lite inspirerad av annat.
Ringde mamma nyligen och hade ett så skönt samtal med henne. Jag kände att hon börjar repa sig lite nu efter pappas död i december -07. Det är nu när man börjar hitta tillbaka som jag inser hur jävla skev vi varit. Jag kan tycka att jag klarat den svåra chocken efter pappas död ganska bra men jag har varit minst lika klen som alla andra. Fattat så många dåliga beslut och jag har enorma minnesluckor..eller inte direkt minnesluckor utan mer som känsloluckor. Shit hände och jag brydde mig inte ett dugg. Men trots allt sånt där negativt rablader har jag landat nu och idag kunde jag känna att även mamma börjar hitta tillbaka.
Hela jag blir glad i själen av att höra energi och engagemang i hennes röst igen. Även om hon enligt sig själv inte gjort mycket alls ikväll hade hon inget ledset darr på rösten. Mer styrka. Innan pappa dog var mamma en naturkraft av sällan skådat like. Hon hade pondus och visst vad hon ville. Efter pappas död blev hon som en liten sparvunge. Tappade fotfästet totalt. Omorientering är inte det lättaste. Jag kan snudda tanken ibland på att mista min pojkvän och hjärtat brister på mig. Vi har varit tillsammas i två år. Mamma och pappa hann vara gifta i över 30 år. Tanken är svindlande.
Mamma är awesome. Mina bröder är awesome och jag får hänga med dom i helgen. Det blir tv-spel, öl och kanske krogen om vi ids. YAY!!!!!!! SÅ här såg vi ut när vi var små.
jag och lillebror. Här har ni jag och Joel . Det var allt. Hej då!

Kommentarer
Postat av: fredrik

Huvva. Det här var ju på allvar. Hur ska jag då förhålla mig oseriös...



Bra ändå att du kommit någon vart med det du skriver om. Säger jag en sak så säge rjag för mycket. Jag är bra på att svamla...



8)

2011-03-01 @ 08:02:21
URL: http://fredrik-d.blogspot.com/
Postat av: fredrik

Huvva. Det här var ju på allvar. Hur ska jag då förhålla mig oseriös...



Bra ändå att du kommit någon vart med det du skriver om. Säger jag en sak så säge rjag för mycket. Jag är bra på att svamla...



8)

2011-03-01 @ 08:03:19
URL: http://fredrik-d.blogspot.com/
Postat av: Nina

söta söta ni!!

2011-03-01 @ 10:43:25
Postat av: Nina

söta söta ni!

2011-03-01 @ 10:44:03
URL: http://missniiiina.blogspot.com
Postat av: Emman

Dego: Det var inte menat som en depp-text men det kanske blev så kände jag när jag läste igenom en gång till. Det är en pepp-text!! Pepppeppepeee!

Nina: DU ä!

2011-03-02 @ 21:39:39
Postat av: jöjj

haha! fan vad lika ni är (er själva) ändå! :D

2011-03-09 @ 20:20:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0