musik som jag lyssnar på i smyg

Nu sitter jag här med bedövning ända upp i näsan fan. det var en mycket snäll tandläkare som såg lugn ut och han gav mig så mycket som jag bara ville ha. Jag ville ha en tuss med bedövning först så jag inte skulle känna sprutan med bedövning som följde därpå. Anledningen till detta är en hejdundrande tandvärk..eller käkvärk som jag haft någr dagar. Nu kan jag inte öppna munnen och det är högst olämpligt i juliga frosseri tider så jag bestämde mig för att be någon expert kika på rasket innan jag far hem till byn. Det var inte så farligt. En liten visdomstand (som ska lära mig mya höjder av smärta verkar det som) håller på att spränga sig fram och det har upstått en flik av skinn. Är inte helt säker på detta eftersom det är svårt att se. Mellan flik och tand har det kommit mat av ondo som stannat kvar. Då blir det baktierier och dessa alstrar allt ont. Men nu har de sköljt bort och hett på antibakteriell salva. det ska bli bättre. Storebor påminde mig dock om när han haft samma bekymmer. Han sköljde först men det hjälpte ingalunda. Han fick genomlida julhelg och sedan fara in och skära bort med laser. Lite coolt ändå...oj..jag dreglar. Hähä...mycket bedövning vare här. På tal om storebror kommer han och hämtar mig imorgon för färd hem till lilla byn. Han har inte köpt en enda klapp än så han ska gå på stan imöra. Good luck. Under tiden tar jag med framförhållning lite sovmorgon. Fast...lite sugen är jag på supergott julöl. Men...boa dan innan jul? Doppdagen...doppare dagen. Vem doppade vad? Vad är en doppare? En liten fågel? En som stoppar brödet i te och sörplar i sig det? En sån är jag jämt. Doppar macka i allt. Även mjölk...lite ovan nämd storebrors stora förtret. Idag när jag var till tandläkaren hade jag på mig halvfula kläder och kroppen var kletig av en hinna stress svett. Inte moderiktig alls. dessutom hämtade jag mina täckbrallor när det var 25 minus och nu har jag dem varje dag trots att det är mycket varmare ute. De är bara så mysiga. Som tjocksockar fast på aschlet. Nämen...allltså...nu skiter jag i det här. God jul istället. Ses!

Kommentarer
Postat av: svägare

det heter dopparedan för att man hedrar maria som har blivit doppad för 9 månader men vägra erkänna det och imorgon får man beviset för att hon vart doppad, ev en snopp alltså! (fast alltså för massa år sen innan jesus va född, för han skulle bli född, imorgon alltså för att maria blivit doppad för 9 månader sen) fattaru?

2009-12-23 @ 12:07:42
URL: http://fridelinus.blogspot.com
Postat av: svägor

jag hade skrivit en lång förklaring på dopparedan men den försvann, gråt och pust men du ska få en ny! såhär ät det! för massor av år innan jesus hade blivit född så vare en brutta som alla påstod hade blivit doppad av nån random dude, men hon vägra erkänna det! men på julafton födde hon en skrutt (jeses alltså) och då hade man plötsligt bevis för att hon blivit doppad! och då för att hedra denna random dude som hade doppat henne för typ nio månader sen döpte man dagen till dopparedan:) fattaru?

2009-12-23 @ 12:13:20
URL: http://fridelinus.blogspot.com
Postat av: sväorst

se du fick det första iallafall:) spännande det här med intranätet:D

2009-12-23 @ 12:14:38
URL: http://fridelinus.blogspot.com
Postat av: frallan

Jag vet vad du lyssnar på!



Byberon. Ett riktigt bonnaband. 8)

2010-02-22 @ 14:55:17
URL: http://fredrik-d.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0