åhelganatt

Igår vaknade jag som ett vrak och tänkte att det var då förjortat vad bakis jag är, men sen började benen skaka på mig som de alltid gör när jag har feber och efter lite termometertrix kunde jag konstatera att jag även HADE feber. Dubbeltrubbel. Jag var med andra ord inget pigg spigg igår. Sov till klockan halv fem. Var uppe några timmar och sov sen igen hela natten fram till nu. Idag är jag frisk igen. Nu har jag missat en hel dag men jag kom ihåg att sjukanmäla mig vilket är tufft för då tappar jag inte nån semesterdag på sjukdom. Mouuaahaha. Måste till cheferna också och skriva till min lön för man måste tydligen fylla i de dagar man har semester på lönerapporten. Det är ett satans jippel med lönerapporter. Vet ni förresten att på mitt jobb är det bara TVÅ personer (vi är personliga assistenter) som har månadslön? Alla andra har timlön och kommer att ha det til the end of time för assistantbolaget vill hävda att det är mycket bättre med timlön än månadslön. Öhh..jag håller inte med överhuvudtaget ens på en liten fläck. Dumheter kallar jag det.
Dessutom är väl assitentyrket det enda där de anser att man klarar sig utan chef egentligen. På helger och nätter behöver man ingen ansvarig utan då kan väl sund förnuft råda? Fast då borde väl det gälla för samtliga yrken överallt? Ingen behöver väl en chef utan om sunt förnuft råder blir allt top of the pops. Sunt förnuft som vi alla äger. Motherfucker! Det är så fel på så många plan att jag blir helt matt..men nu var det inte matt jag ville vara idag så vi släpper ämnet omedelbart. Huvudsaken är ändå att JAG har månadslön och vägrar fan i mig gå med på annat. Jag är med i facket nu så dånt fack vidd mi....så att...harkel..skämtet var ju bra idag.
Igår kom soffan vi beställt. Den går bra att tryna i. Snart kommer även en sängram som är tuff och snart även stoooooooooooooor tv och ny tv-bänk. Förstå att jag inte kommer att lämna stället med ny tv. Nu kommer man att se vad i fan man spelar för något.
Nu är jag klar.

Här har lillebror gjort en häst av pilgrenar. Den känns lite Ior.

Kommentarer
Postat av: fredrik

Hur stor tv? 8) Jag har en ny jävel. 50 facking tummar!



BTW: gillar din politiska inlaga. I år röster du! ok? Jag har inte förlåtit dig ännu för att du missade senaste valet. Det var most likely din röst som avgjorde valet. ;)

2010-08-14 @ 14:57:35
URL: http://fredrik-d.blogspot.com/
Postat av: jäöäjjje

jag har månadsbröd med massvis med tillägg om det behövs skägg.



ändå bra kort!!

2010-08-20 @ 02:09:26
Postat av: jöjj

Det bästa är ändå företag som sätter det att i system att ha praktikanter i ett halvår, för att kicka dem precis innan halvåret har gått för att dom typ kom en kvart för sent. så att dom kan ta in nästa. och slippa anställa nån, gratis arbetskraft etc. Få in en fot i arbetslivet i min röv.



:D

2010-08-27 @ 17:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0