Oh well

Det kanske inte blev så hemskt mycket förändring som jag tänkte mig. Men lite gult i alla fall. Undra bara vad det är för trasig stad jag fått längst upp. Jag hade hellre sett nå träd eller så. Om jag kisar och skakar på huvudet så blir det rätt så likt träd. I morse var jag uppe långt innan tuppen. Jobbade och det skulle faras iväg på stuff så väckaren var ställd på 05.30. Egentligen ingen större skillnad motför 06.00 men det känns i huvudet nu att jag inte är den vassaste kniven i lådan. Jag misstänker att jag gjorde bort en jävla massa energi igår då jag studsade som en flipperkula i lägenheten och pillade på allt. Städade, bakade bröd, tvättade, gjorde hummus, ringde samtal, gick med insamling, hämtade flyttlådor, diskade å så vidare. Ett dilemma börjar göra sig anmäld nu då vi ska flytta om två veckor men får faimej inte tag på mannen som bor i lägenheten vi ska ta över. Vi vill ju veta besiktningsdatum så vi vet vilken dag vi ska rikta in oss på. Ringde hyresvärden och de hade inte heller så lätt att få kontakt med honom. I värsta fall får vi flytta fort som fan över en dag bara. Raskt och bra. Kommer att gå mycket kaffe och energidrycker den dagen. Haha.
Jag har även varit och firat lilla mormor som nu är 90 år. Enligt henne själv är hon bara 70. Påminner man om riktiga åldern utbrister hon förfärat "men är du inte riktigt klok?!" och det är svårt att argumentera vidare då. Otroligt roligt att träffa släktingarna. Inte ofta man hänger med dem nuförtin. Det kom även en kvinna som kände igen mig och storebror från kyrkans barntimmar. Galet! Jag jag minns så gick jag dessa kyrkans barntimmar både i mormors hemby och i min uppväxtby. Gillade jag det så mycket att jag var överallt? Uppenbarligen. I alla fall har jag inte moderiktiga kläder på mig idag. De liknar en pyamas väldigt mycket. Jag anar att om jag stannar av så faller ögonlocken ihop och då kan man lika gärna vara bekvämt klädd.
Nä. Jag får be att få återkomma då jag är mer på alerten. Tills dess live well and prosper.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Har du fått din lya såld nu?

Vi ska nog börja packa i helgen. Vi har ju en vecka extra på oss, eftersom vi inte får komma in förren den 6:e. Jag ska dock inte slita som ett djur. Snarare peka och ge order =)

2010-01-20 @ 14:19:52
URL: http://www.sofiahuuki.blogspot.com
Postat av: ♥ Jenny ♥ - Min kamp mot min vikt

Favorit mat?

Ha en bra dag

2010-01-20 @ 14:31:27
URL: http://forsbergjenny.blogg.se/
Postat av: Emman

Sofia: Njä. Inte såld än. Nån tjej insisterar på att ha den billigare och jag vägrar pruta. Nån som pekar och ger order är ju också bra. Samordnare och delegerare kallas det väl? =)



Jenny: Va? Jag kan väl inte veta vilken din favoritmat är väl heller tokfia! Säkert sluring.

2010-01-21 @ 14:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0