Rock and/or roll..man får välja

Nu sitter jag mitt bland packade kartonger och fyllda sopsäckar och njuter av morgonkaffet. Det är måndag morgon och jag har helg nu. Har betat av många jobbtimmar spetsat med enveten förkylning i helgen så det känns som att jag är värd detta. Har dessutom varit duktig och avklarat viktiga samtal på morgonkvisten. Bokat möteslokal, skött mina finannser(hur i fan stavas det?), pratat med kvartersvärden dit vi ska flytta. Vi har ett litet dilemma. På onsdag ska vår framtida lägenhet besiktigas. Vi har inget rätt att vara där då. Inte heller nuvarande hyresgäst behöver vara närvarande om han inte känner för det. OM vi ska få nycklarna innan måndan 1 februari måste denne intyga att det är ok. Men denne lilla söööööööta hyresgäst är omöjlig att få tag på. Vägrar svara när man ringer. Spelar ingen roll vilken dag eller vilken tid man ringer. Det är samma sak jämt. Inget svar. Har till och med lämnat ett brev med våra nummer där vi ber honom att snälla kontakta oss men ICKET. Gwaaaahhhh. Vad är han rädd för? Han bara ställer till det för oss och jag misstänker att han inte vet om det. När vi en gång (mot förmodan) fick tag på honom för att fråga när han bokat just besiktning svarade han att det inte var något han brytt sig om överhuvudtaget. En indikator på hur det är ställt i hjärnkontoret på karln. Svårt att prata med skitungen då. Skitunge är han trots att han ser ut att vara äldre. (vill infoga ett fota av en skitunge här men vet inte hur). Så antingen blir det en chill flytt på onsdag med gott om tid och mys i helgen. Eller så blir det en sjukt stressig flytt på måndag så allt ska ske samtidigt. utflytt, städning och besiktning på samma timme. Jäppz. Kämpa, kämpa, kämpa. Hur många kläder packar man i ett sådant läge? hahaha. Skillnad på två dagar och sex dagar. Onekligen. Förbered er på en skitig Emma. Varning har härmed utfärdats.
På tal om det ska vi börja köra våra löner via datorn nu. Samma löneblankett men datorn räknar ihop timmar själv och sånt där. Kommer på mig själv att känna skepsis inför det. Det är helt SJUKT (min skepsis that is). Eftersom vi ändå måste signera dem så får vi se den slutgiltiga lönerapporten innan den skickas iväg. Det känns bra som fan eftersom de annars är rätt enkla att kludda på. Förra månaden hade jag missat lite kolumner och höll på att gå miste om många pengar. Man får tydligen ut OB ändå fast man är sjuk en helg. Jag visste inte det. Jag trodde man var sjuk, sjuk och fick gott skylla sig själv. Hoppas jag inte gör stora feta tabbar sen. Hejja jag.
Egentligen är jag ganska skitig och luktar inte liljekonvalj. Håret är så fettskalle att det ser blött ut (blir så när jag tjollrar till det med hårinpackning. Enbart dynga!) Duscha är prioritet ett, sen Terry Pratchett i soffan. The wee free men är bland det skojsigaste jag läst. Men såattehh....härå typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0