Äntligen min måndagshelg

Jobbar man hela helgen är det rätt gött att gå av på måndag morgon och vara ledig i två och en halv dag. Hejja jag. Jag har mitt jag-är-ledig-men-alla-andra-verkar-jobba-schema på gång. Det innefattar alltid en vända till biblioteket där jag lastar på mig ett tiotal böcker av olika kvalitet. Jag älkar att låna bokgrisen i säcken och bara gå på känn när jag lånar. Det är ju ändå gratis och kostar därför inget...ööhuumm..så äre. Sen har jag inte svårt att bara överge en bok om den inte underhåller mig. Ibland blir jag dyngless på utslitna italianska kriminalare med dålig kondition och sur inställning. Då byter jag till klassisk fanatsy istället. Jag har även gått med i en bokklubb som finns i stan. Man betalar 300 spänn för ett år och får under den tiden låna en sjujävla massa böcker och alla är noga utvalda (tror jag i alla fall). Nyederade och prisbelönta. Då slipper jag sovra i litteraturdjungels själv. I slutet av året får man sen behålla den bok man har lånat för tillfället. Smart idé änd aj lajk it. Ljudböcker har jag aldrig fastnat för. Det ska vara gamal hederlig text.
Förutom böcker är det träning som gäller. Träning gör mig på bra humör. Just nu blir det lyta tunga saker i takt till musik samtidigt som andra människor. Även kallat bodybump. Det är råviktigt att det heter på engelska..annars blir det inte tufft. Kroppspump.....låter som hjärta. Ändå fint. Bodycombat..vaffan blir det? Kroppsbattalj?
SEN är det något nytt på agendan. I afton blir det salsadans. Blir säkert hur roligt som helst. Jag gillar dans. Jag har även fått med min pojkvännen (som är den bästa i hela jävla världen) och lillebror och hans fästmö.
Vi har planerat in en resa till IKEA också eftesrom det finns en tvmöbel där vi vill ha. Köpte ny tv och då passar inte det tvskåp vi redan ägde. Tv´n står lixom lite på sniskan nu och så kan man bara inte ha det. Denna gång ska jag försöka vara lite mer beredd när vi åker dit. Förra gången var det en överraskning så jag hann inte tänka. Jag kom hem med en mjukisråtta för nio spänn. Det var min IKEA resa det. Well..jag kanske inte ville ha nått annat. Har ni tänkt på det?!?
För överigt i oktober fyller en massa folk år. Bland annat jag. Hejja jag. Jag planerar att ha en fetingfest för familjen. Jag är eggad. Vi blir ändå ett par stycken.
En annan sak som jag är en happy camper över är att löneförhandlingarna för personliga assistenter är klar och den ska vara på en minimum av 490 spänn. Nu gäller det bara att peka ut hur jävla bra och oumbärlig jag är så att jag får maxlönen.
Å ni som inte är med i facket....GÅ MED!!! Era snåla jävlar! Ni har råd och det är värt det.
Sådärja. Ordbajseriet avklarat för denna gång. Idag blir det inget klick på bilden på ett träd. Jag har ba inga roliga bilder att bjuppa på. Ni får fantisera fritt istället.
ha en bra måndag..och sen andra dagar också och...gör gärna något snällt idag mot någon. Det gör att jag gillar er ännu mer. Är ni homofob eller rasist (och med i det där satans äckelpartiet) hoppas jag ni får herpes!! hej då!

Kommentarer
Postat av: jöjj

JAG VAR FÖRST!!!



KrUppsbatalj på mejj!!



FUCK-IT, ey?!



öh



VASKA DISKEN!



ohederligt.



vadÅ`?



:D

2010-10-09 @ 03:52:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0