Tjöh

Jag HAR påbörjat inlägg flera gånger med inte orkat genomföra och lägga upp. Nu sitter jag och har tid över innan jag ska skaka rumpa till salsatakter så därför blir det ordbajseri av rang.
Hur ser läget ut för jag nuförtin då? Jag varnade i förra inlägget att hösten blir hejjig och det stämmer. Jag har varit på spelmässa i Tokholm och firat massa 30-åringar. Går dessutom två utbildningar samtidigt. De är bara tre dagar vardera men ändå. Jag får lära mig allt om de fackliga grunderna och så får jag lära mig om hur man är arbetsplatsombud. Hejja jag. Jag har hittat en finfin punkt i kollektivavtalet om att om man jobbar pingst eller om nationaldagen infaller en lördag eller söndag så får man en ledig dag. Jag lovar! Sak dock ta reda på mer information om detta i veckan då det kommer representanter från saktionerna och jag får ställa alla mina tremiljarder frågor. Vad är det för skillnad på "natt" och på "jour" till exempel? Svar kommer inom kort.
Det trillar mot jul också. Denna fruktansvärda högtid som jag inte vet vad jag vill göra av riktigt. Pappa dog strax innan jul 2007 och sedan dess har ju skiten av förklarliga skäl varit lite tumultartad. Vi har väl testat på det mesta i familjen för att få till den där satans julstämningen och det har fått varierande reslutat. I år blir ännu en ändring. Ingen av oss firar med granny för vi ids inte sätta oss och köra. Storebror och mamma firar hemma i byn tillsammans och lillebror firar väl på BB´s parkering för han väntar smått i december. I denna redovisning ingår givetvis deras tjejer. Det är inte lillebror som ska ligga och krysta och kämpa på där runt jul utan det ÄR faktiskt hans tjej...jag tänkte ba om ni undrade. Jag och MIN sambo firar så lugnt vi bara kan. Äter lite mat hos svärföräldrarna och sen inget mer. Inget ryande. Inget bilåkande. Bara han och jag. DESSUTOM inga julklappar. Det kan mycket väl hända att det dyker upp mellandagsklappar men inga julklappar. Det är endast lillgvaddis som kanske får en julklapp. Tämligen orättvist att missa med bara några dagar och måsta vänta ett helt år tills nästa jul bara för det. Årets bästa beslut är att den enda som får julklapp (förutom kanske bäbis) är JAG! Det  beror på att jag är så suverän och förtjänar en klapp från mig själv.
Nu ska jag: 1 dansa zumba. 2 handla på vägen hem och 3 laga gryta på kvällskvisten. Det blir godast så.

Sådärjah!! det var en uppdatering av RANG!! Här får ni en bild också. PUSS!!!!!!Dimmigt i Umeå ibland

Kommentarer
Postat av: jöjj

jag har anställning och går med i facket. låtsas vara vuxen dagarna i ända fast jag känner mig som 14 i alla sammanhang. det är great!



A-kassa måste man ju ha åxå. det är säkert svinbra så man slipper gå på soc nästa gång.



man ska alltid en nästa gång igen!



haaej

2011-12-07 @ 13:34:00
Postat av: jöjj

för övrigt har du världens intensivaste blogg, när du väl skriver.



den är bäst om man försöker läsa så snabbt som möjligt.



:D



alltid en julefröjd att lese, minst.



haaej

2011-12-07 @ 13:35:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0