atherom

Först vill jag skriva om storebror. En gång såg jag på en program vid namn Baby Boom där de talade om pseudotvillingar. Det kallas syskon som är födda med mindre än två års mellanrum. De kan alltså bli lika tajta som "vanliga" tvillingar. Särskilt om den yngre är en tjej då de kommer ikapp killen i mognadsprocessen. Det är jag och min bror. Vi har varit tajta som fan ända fram till för fem år sedan då han flyttade till USA. Han hittade en tjej han blev förtjust i och han hatade ju Sverige så en flytt blev aktuell. Då det var ganska nyligen som diverse plan krashade in i diverse byggnader var inte migrationsverket i USA så peppade på att ta emot utlänningar. Det löste bror med att gifta sig. Suverän toppen idé. För två år sedan var han hem och hälsade på. Då hade han varit borta i tre år. Men han hade inte tid för oss då,...eller "mig" ska jag väl skriva. Jag som nu ska vara ärlig och granska mig själv. Jag såg det som ett stort svek och förstod mig inte på honom.
Nu för två dagar sedan hälsar mamma och pappa att han sagt att han ska flytta hem igen nu i sommar. Men jag tror inte på det förrän jag pratat med honom själv...vilket inte händer ofta. Han är konflikträdd och skraj för vad det kommer att innebära om/när han drar. Mer om detta senare då jag pratat med honom.

Den 10 Maj ska jag till farbror doktorn och skära bort en atherom. En godartad cysta. Den sitter så satans olägligt till för någon som tränar mycket...den har också ömmat och den växer. Läste på om atherom och om man inte behandlar dem kan de bli stora som en apelsin. Det vill jag helst inte ha nej. Vad värre är att man kanske måste sätta in ett dränage över natten och plocka bort själva inehållet dagen efter då det torkat ihop..eller vaffan de nu menade. Även detta skriver jag mer om senare då jag vet mer..eller till och med tagit bort den.

Jag har städat idag. En konstig städning som innefattar de ställen man inte brukar orka städa på i vanliga fall. De ställen som innebär att man måste flytta på nått torka, torka, torka och sen ställa tillbaka. Men det är fan gjort och jag känner mig nöjd. Nu tvättar jag ett täcke som inte blivit tvättat på många, många år. Däremot har det blivit nedsvettat många gånger. Nam i nam. Jag borde byta täcke helt för jag vaknar i en pöl på mornarna.

Sista saken att förtälja. Jag jobbade extra idag och det kändes bra. Jag fick känna mig skicklig och bra på mitt yrke. Jag blev särskilt efterfrågad. Jag kom ihåg rutiner som jag inte utfört på över ett år och vi hade det roligt ihop. Sen kändes det gemytligt med alla som ärligt frågade hur det var med mig.
Ja..jag har inte glömt. Jag jobbar fortfarande på mitt sätt att tänka. Jag analyserar allt som sticker ut och inte. En tjej igår på träningen rörde sig så fint och smidigt och jag tyckte att jag själv inte gjorde det så jag ändrade mig. Det är hårt arbete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0