En dag till

Även idag klev jag upp. Dagens första punkt var att ta den sista morgonpromenaden med Lotus på jäääävligt länge. Kanske någonsin. Sedan hälsade jag på en gammal vän som genomgår en svår situation också just nu. Det var så skönt att prata med henne och busa med hennes dotter. De andra hann inte komma från dagmamman innan jag drog. Nu är jag hemma i stan och djupandas ett tag. Det känns väldigt lugnt här. Skönt så inåt helvette. Jag funderar mest på att ta ett bad och kanske se en film, men då ska det vara en spännande sak.
Idag var pappas dödsannons och dödsruna med i både VF och VK. De har jag komponerat ihop själv och är faktiskt stolt över dem. På scoutavslutningen igår höll de som sagt en tyst minut för pappa och då fick jag den konstigaste känslan jag någonsin haft i bröstet. Det skakade och hissnade. Det gör det nu också med jämna mellanrum. Det pirrar som när man åker bergochdalbana, men lugnar sig efter ett tag.
Vid 18 idag kom familjen och hämtade Lotus och det känns återigen väldigt blandat. Han blev överlycklig att se pappan i den familjen och tjöt så som han gör då mamma eller jag kommer hem. Det kändes helt jävla underbart. De har därmed fått hans godkännande. Sen kommer jag att sakna krabaten, men när jag nämnde att de kan ringa om de behöver hundvakt så tände pappan till och tyckte det var en ypperlig idé. Sen då jag blir student kan jag ju disponera min egen tid mer dessutom. Då kan Lotus vara min pluggpolare nån dag.
Det ska bli skönt att sova i min egen säng inatt och inte vakna av en hund som piper eller en mamma som delar ut uppdrag. Jag ska njuta för fulla muggar och vara glad att jag är jag och att jag lever och inte är sjuk och att jag känner en jävla massa underbara människor. Ha det bra ni också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0