vad står b:et för i blogg?

Jag vill verkligen veta dessutom.
Nu har jag varit i Hudiksvall å det tog 314 år att köra dit och hem. Även om vi hade trafiken på vår sida..eller alltså..på andra sidan. När vi åkte ner for alla upp å tvärtom. Vi hade massa tur och enda incidenten var när kusin körde mot rött inne I Sundvall..men det kan de tåla.
Nere i Hudiksvall var det fest i dagarna tre inne på Tre Bockar. Ena kvällen var det en snubbe i skinnväst och rakat huvud som bet mig i örat för att...tja..jag ville det. Sen skrek han åt min lilla kusin "VAFFAN GLOR DU PÅ HORA!!" eller nån annan trevlighet. Sen viskade han "tror du hon blev rädd för mig nu?" varpå Emman svarade "absolut inte" för min kusin har skinn på näsan som tål det mesta. Hon svarade väl bara "apan mittemot" eller nått annat syrligt. Jag fick sen låna snubbens skinnväst och blev därmed president eller nått sånt. Ja...tämligen surealistiskt. Bristen av respekt som denna MC snubbe fick av mig hade han aldrig varit med om. Jag brydde mig helt enkelt inte om att visa någon för honom. Vi var även ute på nått ställe som hette Forsa där folket hade dukat upp långbord med hjälp av dörrar uppstaplade på däck. Musiken kom från epa-traktorn de spelade Hjalle och Heavy, Ronny och Ragge samt Eddie Meduza på högsta volym. När det var dags för den traditionella tjurrusningen av motorn ville jag självklart dig och fråga vad alla attiraljer inne i motorn hette och vad de fyllde för syfte. Jag blev undervisad som fan av de små barnen. Ironi är tydligen något de missat i Forsa.
Idag har jag fixat i hemmet hela dagen och svettats som en griskulting. Men nu har jag fina persienner inne i vardagsrummet som gör att soljäveln inte når mig. Suveränt eftersom jag planerar att se alla de 60 filmer snäll-Jimmy gett mig...eller sålt till mig...eller bytt till sig mot lite stompa. Jag vet inte hur det blev med den dealen nu när jag tänker efter. Det bör man göra med jämma mellanrum.
Första helgen på min semester (som börjar om tre veckor...lääääääängt) ska jag åka ner till Åsele..eller upp eller vars i satan det nu ligger..och sälja karameller som fan. Eller så skippar jag det och bara kikar på folk istället.
Så ser livet ut för tant Emma nuförtiden. Annars roar jag mig med att tjuvläsa bloggar och se på film. Dagens filmtips heter Quills och är sketabra. Snuskig och fin.

Inget mer nu.

Kommentarer
Postat av: Lars

Fenomenet Blog hette först Weblog, men någon smart person förkortade bort We. Blev lite lättare att säga och kortare att skriva.
Åsele alltså. Dit skulle jag också vilja åka. Fast när du åker är jag lite upptagen med att flytta.

2007-06-26 @ 09:27:22
URL: http://harhund.nu
Postat av: john

Och jag som hade tänkt skriva och klaga på att du aldrig uppdaterar den här sidan, men så har du gjort det precis när jag ska gnälla... lite elakt av dig tycker jag. Jag tror f.ö. att blogg är en frkrtng av web log. Och när jag hunnit såhär långt ser jag att Lars redan hunnit före. Det var själva fan.

2007-06-26 @ 09:43:45
URL: http://accordionaction.wordpress.com/
Postat av: Emman

Lars: Danko! Nu vet jag. Jag förstod nästan att det hade nått med log att gör i varje fall. Jag är halvsmartast. Jajuuuuust det. Flytta hit. SKOJ!
John: Flåt! Jag ska se till att inte skriva något precis innan du tänker läsa det nästa gång. Måste öva på mina telepati-skills järnet. Ja..nu vet jag det två gånger å det är inte illa. Nu kanske jag till å med kommer ihåg det.

2007-07-03 @ 08:54:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0