...

Jag befinner mig på ett stort köpcentra. Jag har kört/skjutsat dit. Vi handlar. Jag har en egen vagn men de har en tillsammans och de tar oändligt lång tid på sig mellan hyllorna . De vill bli av med mig. De går långsamt och inte med mig. Jag går själv.
Då brinner jag av. Får vredesutbrott och slänger det jag inhandlat på golvet och ska springa därifrån. Då kommer jag på att jag måste ju skjutsa tillbaka. Dessutom vill jag gärna ha de varor som jag hade plockat på mig. Vid kassan visar det sig att det är smink i mängder jag skaffat. Kassören måste dessutom sätta en kladdig stämpel på varje produkt.

Mosig i hjärnan av den drömmen och otroligt ivrig av nyfunnen litteratur vid namn" De tio dummaste misstagen klyftiga människor gör och hur man unviker dem" Jag är allt där i förutom den som tror på sin egen PR. "Jag borde veta bättre, tankeläsning, tar allt personligt, jag tror på mina kritiker, jämförelsenoja, tänk om...," Inte konstigt att det blir fel ibland. Boken har inte 100% rätt och jag håller inte med. Men en del praktiska verktyg känns det som att den tillhandahåller. Det känns upplyftande.

Jag är glad för Krilles skull också som satte försäljningsrekord igår vid majbrasan på universitetsområdet. Nästa år skulle jag vara med och därmed skulle de sälja ännu mer. Två otroligt eggade pojkar ringde vid halv ett och ville berätta detta. De bjuder på lunch idag för att fira. Det passar mig perfekt för mat var det ett tag sen jag åt. Jag borde.....nä inte det bordet...jag ska äta bättre. Jag vill inte äta dåligt. Jag säger att jag glömmer bort att äta, men varför är jag inte hungrig? Rent biologiskt är det är omöjlighet. Det är först när jag känner mig svimfärdig som jag kommer på att stoppa något i munnen...förutom frukost. Det måste jag ha annars får jag ont. Vad värre är att jag inte ser det som något jätteproblem just nu och har aldrig gjort det heller. Det är inte sunt Emma. Det är inte heller att jag vill plåga mig själv för jag tycker att jag förtjänar det för det gör jag inte. Jag vet helt enkelt inte. Vet du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0