Den som inte ser komiken tappar all SAN

Ja. En trevlig dag. Spontanfika med sötis tjej igår då vi konstaterade att vi ville se skräckfilm så vi gjorde det eftersom vi i regel gör som vi vill. Sovmorgon idag ett litet tag för släktingar skulle komma hit efter de varit på bilbesktning. Jag var snäll och bjöd på kaffe och plockade bort illaluktande saker och städade undan innan de klev innanför dörren. Jag fick hjälp att bryta mig igenom det cykellås som nu är helt obrukbart på grund av avbruten cyckelnyckel. Sedan skulle de hem igen och jag skulle få skjuts ner på stan.
Nu är det så i norrland att det är lite varmt och sedan lite kallt och sedan varmt igen..följt av kyla vilket gör att låsmekanik och även all annan jävla mekanik flyger åt satan och slutar funka. Man skulle kunna tro att jag efter 30 år i norrland lär mig hantera frusna saker men det har inte riktigt sjunkit in än. Så denna gång var det bildörr som inte ville stängas. Första indikationen på att det håller på att barka iväg åt fanders är när dörren inte går att öppna utan man måste slita upp den. Ja..den satt fast och jag slet mot bättre vetande och sedan ville den absolut inte stängas. Storebror verkade tro att ju hårdare man smäller desto större chans att dörren inser sitt misstag, ber ocm ursäkt och stänger sig själv sedan lydigt. Men..givetvis sket dörren fullständigt i hårda smällar. Peta på med skruvmejsel, elda med tännstickor OCH tändare, spraya med 5 56 och svära verkade inte heller funka. Så mina släktingr tar till den sista utvägen nämligen att vråla på varandra och bli skvatt galna. Hade detta skett antingen på film eller totala främlingar hade jag skrattat gott åt hela scenariot, men nu var det två människor jag känner som gladeligen alstrade så mycket aggression att de lätt kunde dra på sig en dubbelsidig hjärtsnörp. Personligen ansåg jag att man kanske skulle försöka värma upp bilen i hall eller köpa låsspray på mack men..det blev inte så. Lösningen blev ett snöra som spändes upp mellan dörrarna så att de inte skulle fara upp någon gång under de fem mil det tar att köra hem. Har de tagit sig hem? Känner jag skvattgalen storebror rätt så var de hemma efter 25 minuter eftersom han kört 160 km/h medan modern skriker av åkrädsla blandat med ilska och förtvivlan. De där två ihop är en karusell. Det är bara att åka med när de sätter igång.
Så nu känner jag mig helt spak och dagen tappade sin rytm. Vars var jag på väg? Bibblan?

Kommentarer
Postat av: frbnnd

Blint raseri is the shit. Det löser man alla världsproblem med. Iallafall jag. Stns jvl hlvtte! :)

2008-12-10 @ 13:41:40
Postat av: Emman

Ja du Jola. Jag önskar bara att jag filmade er så ni fick se det i retrospektiv. Det roligaste var då jag ringde mamma 30 minuter senare och då verkade ni båda glada igen.

2008-12-11 @ 13:12:34
Postat av: Joel

Du kan va filma. :) God julh!

2008-12-12 @ 00:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0