stepdance

Igår var jag glad och lugn och fin. Vaknade på bra humör efter att ha sovit som en sate. Sen var det dags att leka med två små barn. Dom är fan roliga. Den minsta konstaterade när jag gräddade pannkakor att "min snopp var varm". Det var bara att förklara att jag inte har någon snopp för jag är tjej. Då kikade han bara på mig. Men pannkakan var god i alla fall. Senare somnade lilltveten i mitt knä för han var så sömnig. När jag skulle spela sagan om ringen spelet med den lite äldre pojken sa jag att jag ville vara tjej också men någon sådan karaktär fanns inte att välja. Skit tyckte jag eftersom tjejer är så bäst. Inte heller då fick jag något direkt svar. Jag borde börja skola de unga tu i genusvetenskap fast kanske inte än.
Idag blev en mindre bra dag eftersom jag blev nedstämd av allt som måste göras i framtiden. Två stycken ska definitivt flytta och behöver hjälp för de "klaaaaarar det bara inte" och "det gååååår inte" för de "oooorkar inte". Sucka. Tur att jag är superduperstålkvinnan och orkar allt och lite till. De som har all jävla tid i världen borde ju packa under de tre månader de har kvar att bo så det bara är kartonger och möbler att kasta in en en enorm släpvagn sen. Men så funkar det tydligen inte. Allt blir mycket bättre om jag packar kanske? Orka!!!!!
Tur jag ska vila upp mig på en resa till huvudstaden om två veckor ungefär. Det vankas båtmässa men jag som är totalt ointresserad får väl ta med mig en bok och sitta i ett hörn medan alla andra kikar båtar OCH (icket att förglömma) alla pryttlar och attiraljer som man stoppar fast på båten. Vi ska övernatta hos en kändis som jag inte säger namnet på. Nä det är inte Christer Sjögren och inte heller Dr Alban...om nu någon trodde det. Man vet ju aldrig. Fuck...måste hitta pepp. Sån jävla skillnad motför igår. Jag måste sätta mig ner och tänka på vad min psykolog gett mig för läxor och visdomsord. Varför kan aldrig känslor och rationalitet gå hand i hand?
Drömde igen inatt. Jag gjorde inbrott i det där konstiga jävla miljöhuset här på min statsdel. Klättrade på utsidan av huset och bände upp balkongdörren med en enorm kniv. Väl inne upptäckte jag att någon bodde där som inte var hemma så jag smet ut i huset. De ska tydligen ha någon form av inomhusträdgård och i min skalle såg detta ut som ett enormt jävla tv-rum. I taket hängde en stor jävla tv som inte var plattskärm. Under den satt alla männiksor som små sektmedlemmar och tittade tyst på den dåliga mottagningen på apparaten. ut ur köket kommer då min SL iklädd rosa kläder och hårnät och jag blir livrädd att han ska avslöja mig att jag inte har något där att göra. Stress, stress vakna.

Kommentarer
Postat av: Joel

Vilka är "de" om jag får fråga? Hrmpf! Bah! Pfft!

2008-02-13 @ 21:16:07
Postat av: Emman

Jag brukar spexa till det och anonymisera en aning på min blogg så att det inte blir fel och nån ska känna sig utpekad....typ..men odsen att den det handlar om ska läsa är ju ganska minimal..ändå...ja..du vet vad/vem jag menar. =)

2008-02-13 @ 21:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0