Seemann

Min nya favoritlåt. Alla ska ladda hem.....köpa den omedelbart. Det är Apocalyptica som gjort den...eller så. Nu ska jag skriva om min underbara dag idag. För ovanlighetens skull är jag inte ironisk heller. Den har fan varit kanon. Speciellt slutet på den, men jag kommer dit så småningom.
Först upp och jobba på tok för tidigt, men morgonstund har guld i mund som det heter. Skönt ont i axlar efter simning igår också. Kände mig bara nyttig när jag väl vaknat på riktigt. Sen jobba jobba jobba. Fick höra om politiska ideologier så nu kan jag det också. Varför heter det egentligen höger och vänster. Jorå..det var från Frankrike tydligen då folk bråkade och tjafsade så de fick helt enkelt sitta på en viss sida i ett rum beroende på vad de tyckte...eller så sov jag och fattade helt fel. Orka bry sig. Sen drog vi iväg på ett ställe där det finns så mycket bra litteratur och jag plöjde så mycket jag bara hann. Sen fick jag sluta medan solen fortfarande sken utomhus så jag njöt en sväng. När jag skulle betala på bussen la jag fram mina slantar och bad om en vuxen. Då tittade chauffören på mig och gav tillbaka pengarna och sa att jag var så vacker att han bjöd på det. Snyggast är jag. PAX!!
Å nu raskt över till de bästa nyheterna. Min mäklare ringde när jag steg innanför dörren. Det har varit budgivning på min lägenhet idag och det har tydligen varit några som vägrat ge sig så priset trissades upp. Mäklaren was in aw. Han var helt jävla förbluffad. Jag har tur som fan. Så det är inflyttning här 1 maj. Det innebär att jag i lugn och ro kan måla om och fixa i min nya lägenhet innan jag ska kånka dit alla möbler. Weehoo!! Ja...det blir dubbel hyra en månad men med de där pänninga så går det bara bra. Jag är glad. Satan vad det bubblar  min lilla kropp. Jag har redan fått ett lånelöfte av en dum jävla tant på banken, men det slutgiltiga skall göras klart innan fredag. Sen på måndag skriver jag och köparna kontrakt med mäklaren. Herrejävlar i det. Mitt liv...jag är yr. Jag måste reflektera lite över det här och le som en dumjävel ett tag. Kram på er alla läsare.

Kommentarer
Postat av: Mr_Jim

Vad slutade budgivningen på då?

2008-03-06 @ 13:08:06
Postat av: Emman

Mr_Jim: 405 000 ljuva kronor. =)

2008-03-06 @ 16:40:30
Postat av: Mr_Jim

Crazy! Du är rik, med dom pengarna skulle jag köpt en lägenhet vid älven, fast dom kanske inte räcker länge till ett sånt plajs.

2008-03-07 @ 11:50:12
Postat av: Erica

Hörru vart är det du köpt den nya lgh? Flytta från t-bo?

2008-03-07 @ 19:43:41
Postat av: Johns kompis från förr

Seemann är en Rammsteincover :)

2008-03-09 @ 09:13:52
URL: http://bergatroll.wordpress.com
Postat av: Emman

Johns kompis från förr: Har John haft kompisar förut?
Aha...cover..men...jag tycker att den tyska tanten som bullrar på i Apocalypticas version är klockren.

2008-03-10 @ 19:52:29
Postat av: Micke (Johns kompis från förr)

Jo, John har haft kompisar innan er, fast det kanske är nåt han inte talar högt om :)

Den tyska tanten har jag inte sett så det vågar jag inte uttala mig om. Tyska tanter skrämmer mig nog lite grand.

2008-03-10 @ 22:16:55
URL: http://bergatroll.wordpress.com
Postat av: Emman

Micke (Johns kompis från förr): Han kanske levde ett dubbel liv....ååh..och kanske gör det nu också. Jag har hört att han klippt av sig håret och försökt kamouflera sig. Jag är honom på spåren.
Jag har inte sett henne heller...hmm..jag är egentligen inte säker på att det är en tant, men min magkänsla säger mig det. Även hon/han kanske förklädd. Nä nu jävlar.

2008-03-11 @ 20:56:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0