head over feet

Tomtebo är snart ett minne blott. Igår skrevs det färdigt papper fördes över mer pengar till mig. Om jag blundar och låtsas så kan jag nästan föreställa mig att jag bara kan spendera pengarna hur jag vill och inte behöva betala tillbaka lån. Det smartaste är ju att betala bort topplånet på denna nya lägenhet så att jag kvickt kan börja amortera. Ja...det är vuxenpoäng till mig....igen. Att denna långa mardrömsresa, med alla-byta-plats stämpel, snart är över går knappt att förstå. Den har tagit så otroligt mycket plats och energi och skapat ångest, irritation, glädje och apati. Så försvann min aptit igen. Igår var en bra dag....hmm..såg just att det snöade ute igen....anyway..var var jag? Jo..igår var en bra dag för jag hade ork och var glad. Såg diverse inspirationsprogram i form av du är vad du äter och lyxfällan och kände att jag kanske kunde klara av det också. Lyxfällan är inget problem. Jag har bara gjort en dum ekonomisk sak en gång som jag fortfarande måste tjata till mig pengar för varje månad. Jag borde bli förbannad men jag ids inte. Däremot det där att jag skulle vara vad jag äter....det stämmer ju. Om jag under åtta veckor skulle försöka ta mig i kragen och äta bra igen. Det skulle inte vara helt fel. Utmaning till mig själv.
Jag har dock gjort en dum sak. Gav ju bort nycklarna till gamla lägenheten igår och kom sedan på att det är en cykel i källaren som jag ska ge bort. Nu kommer jag inte åt den, men det går ju att be om hjälp. Dumt..men om det är den enda sak jag klantat till så ska jag ändå har en eloge. Hejja jävla jag. Nu kan jag på allvar njuta av att vara där jag är både geografiskt och psykologiskt..öhh..hrm..nästan psykologiskt i alla fall.
Å fy satan så mycket plats allt detta har tagit men nu handlar det om imperfekt faktiskt. Jag HAR flyttat (och det med bravur). Jag HAR städat ur och sålt lägenheten (med bravur igen blandat med en stor tur).
Ahh..ja...bla bla jävla bla. Nu ska jag ge mig i det där ämnet. Jag lovar.
Strike a pose!

Kommentarer
Postat av: Jola

Satan vad vuxenpoäng att köpa ett nytt handfat. Det blev skitsnyggt på toan no pun intended. Nu kan du sitta och mysbajsa och ha det hur göda som helst.
Joel Spela zelda nu hejdå

2008-05-20 @ 23:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0