vuxenpoäng efter 29

Satt på måte i afton jag minsann. Jadå. Jag borde ha stoppat någon på vägen dit och spontanpratat med dem om att jag ska på möte, men istället blev det surr med ny medlem i valberedningen som hette Johan. Han frågade om jag bodde i skogshuset. Den benämningen tilltalade mig. Jag kan (om jag vill) blunda och låtsas att jag bor i en skogsglänta där ett ufo parkerat. Dessutom borde en viss medlem i En Annan Spelgrupp bli dyngstolt över oss för vi klubbade igenom beslut att man FÅR bygga bastu i lägenheter om man vill. Majoriteten av närvarande var över 70 och tyckte det var fullkommligen absurt, men tji fick de. På deras tid kanske det var förbjudet men inte numera. Dessutom var det med en ny snubbe där (eller ung i alla fall..vad vet jag...jag har aldrig varit på styrelsemöte där förut) som tog på sig ansvaret att vara IT-ansvarig. Han fick en applåd för sitt beslut för nu kunde gamlingarna pusta ut och inte behövs bry sig om hemsidan. Det där är lätt ihoptjänade pengar tror jag. I alla fall om man kan datorer. Det kan inte jag så jag nöjde mig med att återigen anmäla mig til utegruppen/trivselgruppen. Hej och hå vad trivsamt det ska bli framöver och utemiljön ska bli GRYMT vacker. Hujedamej. Min granne passade på att berätta om hur kallt det drar om henner fötter inne på toaletten. Alla tyckte det var en aning skumt då toaletter i regel har frånluft och inte inluft ..eller tilluft..vad det nu heter.
I alla jävla fall känner jag min duktig som engagerar mig. Det gör ändå bara att det känns ännu hemtrevligare. Jag känner nu fler av mina grannar och rätt som det är kan vi sitta tillsammans och grilla på en uteplats som jag varit med och designat. Jag vill ha syrén och sådant..dessutom ääälskar jag de där buskarna som får vita bär på vintern...ni vet..ja..eller inte. Nuså. Babblat färdigt. Adjökens!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0