Moo moo land

Idag har jag nästan joggat. Det kändes ett underligt sprittande i benen av energi när jag gav mig iväg för att traska en bit. Efter ett tag gick jag så fort att det var lika bra att skutta fram och det gick faktiskt bra. Jag som proklamerat ivrigt MOT att jogga eftersom en byst över storlek D gör att du riskerar att sätta bröstvårtor i halsen (eller att de slits av i nedstudsen (för det är ett ord)) men ingen av ovan nämnda risker inträffade. Dessutom skuttade jag vidare trots uppförsbacke mot vattentornet. Det kan bero på att jag såg roliga ankor nere vid dammen. De lät som en tecknad film jag såg om en ful ankunge...som förövrigt är den sorgligaste tecknade film som ritats. Stackars lilla anka (som är en svan).  Det är nog hösten som gör underverk med mig. Jag älskar den här rödgulorangefriska årstiden. Igår trädde jag rönnbär på på en najtråd och virade det runt ett nyinköpt ljus för det hade jag sett i Allers att så skulle man göra. Det blev fint.
Sedan såg jag en ohygglig skräckfilm som gav mig mardrömmar hela natten. Vaknade någon gång när halva natten gått och var helt jävla satans livrädd av någon anledning. Något hade väckt mig men jag trodde att det var hjärnspöken så jag lugnade ner mgi själv med vaggsånger som somnade om. I morse märkte jag vad som hänt. Det har trillat loss en sak från väggen inne i badrummet. Jag hände upp en tung, blöt sak som gjorde att metallen gick av och brakade i golvet. Inte konstigt att man vaknar med hjärtat i halsgropen och tror att monster ska hoppa ut ur spegeln och slita isär munnen på en. Den scenen kommer att spöka i mitt sinne ett bra tag framöver tror jag. Hur många är det inte som tvättar ansiktet über fort för att det känns som att någon kommer att stå bakom och titta på en så fort man fått bort tvålen ur ögonen? *räcker upp handen själv* Herrejesus och hans brorsa Craig. Craig Christ.
Nä nu ska jag tänka goda tankar istället. Snattrande ankor och sockervadd. Sockerplast och karlar i trikåer. Sådärjah!!

Kommentarer
Postat av: bio

inga "kommentarer"?! synd :S du har lagt av dej med ditt bloggande...

...BASTA!!! (som i bastu) :S

2008-09-28 @ 04:50:31
Postat av: Emman

Tomas utan hå: Jomen jag tänkte att jag kanske ska köra igång lite bloggeri igen. Jag har ju så mycket vettigt att delge omvärlden. Så det så...basta...bastu.

2008-09-28 @ 18:37:51
Postat av: bio

sweet...

...jag ska starta en blogg som ingen får läsa

2008-09-28 @ 20:27:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0