Idag blir det bra

Började dagen med att inte fatta att det är morgon. Fick puss av kille och bestämde mig för att ta sovmorgon, men klev upp tre minuter senare för jag kom på att det är faktiskt julkalendern på tv idag. Kikade på premiäravsnittet och gillar ändå det jag ser. Mycket bättre än det som varit förra året och året innan det....tycker jag. Inget går ju någonsin upp mot det jag kikade på när jag var liten, men då var jag en aning närmare målgruppen i ålder också. hahaha. Det är inget fel med superhjältar faktiskt. Om jag var en suuuperhjälpte hade jag täljt en barkbåt. Jag har även fått öppna första luckan i chokladkalendern. det var en bild på Mimmi Pigg. Tänk om han fått heta Mickey Rat istället. Hade vi då vant oss vid det?
Imorgon leker jag ännu mer vuxen och skriver kontrakt på försäljning av lägenhet. Jag prutade men det är bara för att jag inte ids tjollra. =) Det gör mig faktiskt ingenting. Jag är ändå helt inställd på nya plejset nu. Sitter och drömmer om hur det möbleras och hur det ska mysas på balkongen i alla väder. Många rum med risk för att gå vilse. Många blommor i fönstren. Små gulliga jävla lampor. Fler garderober. Vi kommer att få varsin, minst. Yay! Alla mina moderiktiga kläder kommer att rymmas. Igår när jag tränade hade jag kalasbyxor och klänning. Det kändes faktiskt helt ok. Kalasbrallan var juligt röd. Jag kände att jag fick mer spritt i benen och kunde skutta hela passet igenom och sedan dö när jag kom hem. hahah.
Idag ska jag skälla på myndigheter som inte känner för att förstå det jag säger. Om jag säger "Jag vill INTE amortera längre" så säger de "jaha ja..men det tar vi ut en avgift för på 500 spänn": "joho säger jag...gör så då..bara jag slipper amortera sen för det vinner jag inget på. " "Skriv under här" säger på bankgubben. Allt klart och betarrt....men sedan dras det ändå amortering av mig. Dumma jävla gubbe. Jag betalar för något han inte utför. Dumträ. Så..jag ska dit och peka lite på mitt papper och harkla mig. Jag avskyr bara att far på banken. Totalt tråkslag. Jag får piffa upp mötet med fräsha kläder. OM eventuellt jag skulle råka bli på dåligt humör så gör det inget för jag ska träffa Lingonsylten sen och käka sushi med henne. Då blir jag glad igen. Nu mer kaffe i blodsystemet. Arrividetchi (för så stavas det)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0