Jai HO!

Min nya favvolåt. Fråga mig inte varför. Det är bara så svängig och fin. Dessutom kan man sjunga med i den om man känner för det. Idag känner jag hemma i min lägenhet. Killen skulle iväg ända till Bjurträsks byholm i närheten av  Tjebackebäcksböle och jag ides inte hänka. Istället hänger jag här tills jag ska å jobba. Då tyckte jag att jag kanske skulle knappa på datorn lite med där satt det en spindel minsann. Dessutom hade den byggt ett nät. Hahaha...uj vad jag datoriserar ofta. Minsann. Mamma ringde tidigare och försökte stressa mig för midsommar med det gick inte. Jag bara chillar. Måste bara komma ihåg att köpa gräddfil. I helgen fyllde en kompis tant och vi firade henne. Hon såg grå och slitet ut och borde få medicin mot gikt men istället fick hon sprit. Sedan sjöngs det hela kvällen. Det absolut bästa var när hon skulle gnola till Batman låten. Sedan promanad i sommarnatten. Hela fredagen blev en enda lång promenad den också. De olika delmålen skjöts frammåt hela tiden. ""Ba ner till älven, ba en bit till, ba till trädgård i norr, ba till gammlia ÅH! en stig" och så vidare. Hittade då en förjävla skum björk med vit stam och röda löv. Hur i fan beter sig klorofyllet då? Tillfrågade oraklet wikipedia och de svarade att det var en blodbjörk. Jag blev kär och vill ha på min tomt när jag blir stor. Där ska det även stå hägg, syrén och såna där buskar som finns överallt på ålidhemsk med små vita blommor. Det har luktat så jävla gott ute nu att jag får psykbryt. När jag inte har traskat runt så har vi lirat guiter hero metallica. Nu är den skiten klarad. Det aaaabsolut roligaste är att om man vill klara de allra svåraste låtarna på exptert + måste man införskaffa en pedal till så man kör dubbelkagge......givetvis. Nu lirar jag mest gura och inte trumma trummor. Jag får inte riktigt till det. Man FÅR sitta inne och spela trots att det är sommar. Faktiskt. Det har min pappa sagt.
Här utanför mig ser det förjävligt ut. De grävde upp hela skiten runt huset någon gång i våras...typ..mars kanske. Det var då snö kvar. De tilläggsisolerade och sånt där...sen drog de bara. Lämnade efter sig en lervälling av rang. Dessutom lutar marken åt fel håll så allt vatten rinner in mot huset. SMAAAAAAART!! På framtidan ser det ut som crap också då de slitit upp asfalt och istället pulat dit grovs grus. Inte särskilt inspirerande att sitta på balkongen och filosofera. Tur att naturen gör som den vill och innan nästa sommar kanske det finns lite gräs där. Vem vet. Den här satans utegruppen i bostadsföreningen vägrar ju höra av sig till mig så nu struntar jag i det. De får peta på och jobba bäst fan de vill. Jag är ändå så sällan här.
Nu ids jag inte skriva mer. Fuck off!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0