När ska jag bli flink på dator?

Jag känner att jag inte är det. Ibland vore det som halvskoj att kunna peta in ett foto för att klargöra eller bara vara klämkäck. Något jag inte vill använda är klipp från youtube. Det är trist. Coolt vore det även att länka till lillebrors seriestrip men nu kan jag inte det. Man jag borde ju givetvis fota mig själv och det mode jag har på mig för stunden i en trendig pissnödig pose. Ena benet ska som luta lite inåt och så suger man in kinderna och plutar med brösten..eller läpparna...eller båda om man har sånt. Munläpparna alltså. Annars blir det en porrblogg och den katagorin vill inte jag ha. Strikt mode...och spel. Idag skulle jag till exampel spela ett spel men det funkade inte. Ibland blir det så och även då önskar jag att jag var lite mer haj på datoriserande. Jag börjar bli en äkta relik, men vad gör det när det kryllar av folk som jag kan be om hjälp. Jag är en jävel på att sjå mig tills någon ids lend a hand.
Nu är det helg (för mig redan för jag är ledig idag) och jag ska hem till byn för att hjälpa mamma med stuff. Bära kartonger. Jag kommer då att ha på mig ändamålsenliga kläder i form av...kalasbyxor och denna här skjortan som var närmast idag. Väldigt noga utvald. Idag höll jag på att traska runt uta byxor i huset. Jag tror inte man får göra så om det inte är sommar. Skulle fara ner och öppna ytterdörren åt lillebror men kom på att det bor många fler i huset (för det är ett hyreshus och inte någon villa) och borde kanske skyla min lekamen en aning. Så...gå  inte utan byxor idag. Förresten..på tal om att bära kartonger så ska jag flytta till en mycket stor lägenhet med mängda med rum. Så har spelnörden i mig kommit på hur det ska dekoreras. Små bitar i kartong ska målas som tetrisbitar och sedan ska det bli en spelvägg. Måste se ut om om en blind kamel spelat eftersom det kommer att vara en massa fel på väggen Tetrisdyslexi.....heter det. Om ni inte fattar vad jag skriver om så är ni inte nördiga nog och får inte vara med i min klubb. Sådeså.

Kommentarer
Postat av: svägerchg

tetrisdyslexi får bli dagens ord:)

2009-11-20 @ 15:46:48
URL: http://fridelinus.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0