Petunia och tagetes

Det är det jag odlar här i små plastlådor. Men...efter att det kommit upp grönt så vet jag inte vad jag ska göra riktigt så jag blev tvungen att ringa mamma. På allvar så vet jag inte. Nu kommer jag inte ihåg vad hon sa heller...men det ska väl typ växa och så. Sen ut på balkongen i kitchiga krukor. På tal om balkongen så blev vi ääääääntligen av med sista av shitet från föregående hyresgäst idag. Det tog oss endast två månader. Men det har inte varit läge förrän nu ( jag har inte känt för det). Men idag fick älsklingen energi och vi hyrde släp och gjorde det jag älskar mest; slängde shit på återvinningen. Det är något destruktivt roligt med att slänga sönder saker. Helst tv-apparater eller stoooooora glasskivor. JOY! Nu är förrådet helt jävla tömt och dessutom lägenheten. Imorgon vankas det städning och efter det är det fanimej helt klart. Även gval jag inte riktigt vill ha har jag kastat. Konstiga möbler på hjul.
Sedan har det gått till så här: Jag har fått saker av min kära mor som jag, i svaga stunder tyckt att jag kanske kan ha på något bra ställe. Sen kommer jag på att det är dynga och irriterar sönder mig och bestämmer mig för att kasta det. Då vill mamma ha tillbaka det helt plötsligt. Sucka! Man ska inte ha saker. Kartonger nere i förrådet lever jävligt riskabelt nu. Om de inte blivit rörda innan nästa år (samma tidpunkt nästa år that is) så slängs dom obönhörligt.
Nu har jag kommit upp i varv och skrivit en to do lista inför imorgon. Hoppas bara energin är på samma nivå imorgon.
Egentligen var det inget mer jag ville ha skrivet så jag lämnar er så här. Gå och släng bort något nu! NU!

Kommentarer
Postat av: fredrik

Umeå. Björklöven. Kul...



gråter

2010-04-22 @ 20:53:43
URL: http://fredrik-d.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jo jag misstäntke att du skulle deppa lite över de där nyheterna. Tur jag inte ser på hockey så jag slipper reagera. Skööööönt. Kan spela plastgitarr och dricka öl på en torsdag istället.

2010-04-22 @ 22:43:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0