fjöh

Mitt jobb hade julbord för några dagar sedan. Jag beslutade att fara på pojkvännens julbord istället för där var respektive medbjudna. Vi har inte frossat julbord ihop förut så vi tyckte det var hög tid. Arbetskamrater som befann sig på min arbetsgivares julbord fick julklappar allihopa och en av dem erbjöd sig ta med till oss som av en eller annan anledning inte var med...men det fick hon inte. Vi som inte var på julbordet fick fan ingen julklapp heller.
Småsint så innåthelvette. I somras hade de även en sommarfest (typ 10 års jubileum säkert) och då for ingen i vår arbetsgrupp dit på grund av sjukdom och då fick vi inte heller den gåva som alla andra fick. Jag vet att det är ordentligt jävla dålig stil men jag ids inte bry mig. Jag kände irritationstarmen rycka till lite bara för att genast lugna ner sig och rycka på axlarna (för tarmar lär ju ha sådana). Jag ids inte ta fajt för detta. De beter sig illa och det får stå för dom. En julklapp till arbetstagarna brukar symbolisera "tack för i år och bra jobbat" typ. Nu råkar jag veta ändå att jag gör ett utomordentligt jobb så de kan gott behålla sin ruttna julklapp.

Min plan idag på min lediga dag var först att ha sovmorgon till klockan hundra och sen pilla i naveln för att avsluta med tv-spel i sinne. Men sovmorgon struntade jag i för jag är en morgonpigg jävel. Oftast vaknar jag och är eggad...särskilt när jag är ledig. Lite mer besvär att få den känslan att infinna sig då jag ska till jobbet av någon outgrundlig anledning. Men nu...holy shit...jag kan göra vad fan jag vill hela dagen. Därför måste jag upp och dricka kaffe. Sen blir det träning som vanligt å efter det....who knows. Jag borde fota utomhus som fan för det är helt magiskt ute med vita träd. Alltså....ALLT är vitt. Det har kommit tjockt med frost på allt som inte väljer att gå inomhus förr eller senare. Borde dokumenteras helt klart.  Jag borde även peta ihop julgranen. Jäppz..vi ska ha sådan i år. Det är för att vi bor i en stor lägenhet och den ryms..eller....som pojkvännen sa: "det spelar ingen roll var vi ställer den för det hör till traditionen att en julgran alltid ska vara lite ivägen". Så sant. Vilken poet. Min familj har inte kört med julgran så ofta. Vi kunde dock plocka in en stor tallkvist och stoppa i en sån där stor brun flaska och pynta den. Nåkert....hur stavas det?...asketiskt..bättre.
..vänta.....påtår......
såja..vilken gudadryck.

JA! Jag vet vad mer jag ska göra idag. Gå till bibblan. Min favoritsysselsättning. Botanisera runt utan mål. YAY!
Sen tv-spel. Jag lovar. Måst spela. Fable och ilomilo och monkeys island. Hedersord.
hmm...jag förskte lägga upp bild med vy från stugan i vinterskrud men...det gick sisådär.

Kommentarer
Postat av: fredrik

Gud vad oitresant. Vad i helvete... Jag vill höra om våld, krig och smutts. ;)



Hur som helst, idag är det Anvildagen. Den pågår till... ett par dagar till 8) Man skall alltså köpa låten Metal on metal från Itunes. Vi skall kuppa in Anvil och sparka ner Idolfjanten. :D DO IT!



Pur tuffhet.



http://fredrik-d.blogspot.com/2010/12/anvil-metal-on-metal.html



För övrigt, jag skrev om en Emma nyss. Det var inte du utan Gray Munthe(???????) Jag tycker att hennes blogg är trist. Ta alltså inte åt dig. 8)



Sen: skicka självmordsbombare hem till chefen. :D

2010-12-15 @ 09:53:43
URL: http://fredrik-d.blogspot.com/
Postat av: Emman

Dego! Det här är ingen smutsblogg. Det lämnar jag åt andra. Kanske jag kan klämma in lite krig på sin höjd. Våld har jag med dagligen tycker jag. Vardagsvåld. Ingen har mått dåligt av lite våld.

2010-12-15 @ 10:14:11
Postat av: fredrik

Våld is the shit! 8)

2010-12-15 @ 10:39:10
URL: http://fredrik-d.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0