Rutinernaninaninaninnan

Åter till vardag. Varit så några dagar och jag trivs och det beror på att vi hade så jävla bra jag och pojkvännen men nu kan jag ju inte sitta och skryta sida upp å sida ner i bloggen.
Jag har haft fem veckor med semester och de har alla varit suveräna. Jag åkte flygplan och det är inte min favoritsysselsättning men det var värt det. Första gången i mitt liv som jag flyger utan att jobba eller fara på scoutläger. Det är värt en skål kaffe. "SKÅL"! Vi for faktiskt till huvudstaden. Jävlar vad den luktar piss. Äckligt. Sen for vi till Riga. Åkte båt över. Jag gillade det som fan så vi ska åka igen. Vid hamnen i Riga fanns en enorm båt som gick till St Petersburg. I aktern på den fanns det balkongen. BALKONGER!! Man kan alltså boka en svit och ha egen balkong med solstolar på. Nästa gång, PAX för en sån!
I Riga var det varmt och fint. Jag tänkte vara äkta tusist och köpa bärnsten och en mugg men jag glömde bort det. Åt dock god mat på restaurangen 1221. Hette den så? Åter till huvudstaden hänge vi lite med killens brorsa och hans två kids och tjej och hund. Sen gick på sci-fi bokhandeln och jag blev dragen därifrån. Höll på att få spunk där inne och köpa allt. Nöjde mig med endast fyra böcker ändå. hähä!
Sen drog vi till fjällen också. Besteg Strapniålpe i vanlig ordning. JAg har fått reda på att jag ska bli faster och om man lyckas pricka födelsedatumet rätt får man bestämma andranamnet. Vi lutar mot Akakaboto om vi vinner.

Jööhh...fan..jag ids inte riktigt sitta och rabbla allt gött jag pysslat med. Jag nöjer mig väl med att summera semestern 2011 som suverän som fan. Fem solstollar av fem möjliga.

Nu börjar det dock vara dags för min favoritårstid. HÖSTEN!!! Jag längtar ihjäl mig. Det har börjat bra dock med några regninga dagar. Jag har hunnit köpa nya vantar redan. Ljus köpte vi å IKEA. Bring it on bara!! Har ett nytt beroende också i form av citron te. Nomnom järnet! Några eminenta nya tv-spel hägrar  i hösthorisonten.
Jag ska fylla år. Vi ska på kräftskiva. Jag ska testa surströmming igen. Vi ska elda stor brasa i stugan. Jag ska köpa nya fina stövlar och plaska runt i. Jag ska mysa med film och serier i soffan både här och hos bästa kompisen. Dessutom mår jag bra som fan. Lyckas gå ner i vikt. Fått struktur. Har börjat jogga och det går bra. Nu ska jag ut.

Här får ni en bild då jag skulle vara spiderman men gjorde fel och fick utskällning av en treåring.
Inte lätt jämt.

Kommentarer
Postat av: fredrik

hahahha



Ändå synd att ni inte tittade förbi i väsby. Här är det i och för sig inte kul, men ändå. :D

2011-08-11 @ 19:16:38
URL: http://fredrik-d.blogspot.com
Postat av: Emman

Dego: Vi åkte förbi i närheten. Åkte buss från arlanda in till stan nämligen och tyckte mig se nån skylt. Det borde väl räcka? =) Det blir fler gånger. Vi ska ju til exempel ner på spelmässan I kista i november. Time to get my n3rd on. jä!

2011-08-12 @ 12:13:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0