Julen å töckena!

Jepp! Dags i år igen. Lyckades med framgång totalblocka den 7 december från mitt sinne. Det var datumet pappa dog 2007. Inte dirket något datum jag vill komma ihåg så därför är jag tokglad att jag glömde bort den och hade istället en helt vanlig fredag då med 25 timmars jobb som väntade.
Idag bakar jag traditionsenliga havrekex i familjens ära för snart är det faktiskt jul. Däremot har vi nu ett nytt datum att komma ihåg. Den 15 januari för snart ett år sedan såg Gordon dagens ljus för första gången. Det ska vi fira med pompa och ståt och tårta. Men först ska jag åka hem till byn och sova på mammas soffa och skeda vovven som kanske har valpar i magen. Jag ska dricka glögg, konstant vandra runt i mjukisbralla, se på film, promenera i snön, läsa bok, spela spel och krama på familjen och vänner.
 
Äntligen börjar denna högtid likna något. Knytkalas på julafton och lillebror ska ta med julepizzan. Jag har med mig kex. Ähum...och gin.
 
Så Gud Jol och Luj Dog och God Jul på er och på mig.

Kommentarer
Postat av: Agneta

Så galet härlig bild på Emman! Hejja dig!!

2013-01-02 @ 14:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0